  • Data: 2009-08-07 07:34:35
    Temat: Re: ciekawostka - raw vs. jpeg...
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł W." wrote:

    > E tam. Zawsze deklarują tyle ile ma. Np. Pentax K-7: Sensor photo
    > detectors - 15,1 mln, Effective pixels - 14,6mln(4672x3104=
    > 14.501.888px). Effective pixels należy rozumieć jako liczbę pikseli
    > obrazu a nie sensorów. Przecież piksele obrazu nie odpowiadają
    > sensorom na matrycy.

    Piksele efektywne to te ze srodka matrycy uzywane do zdjecia przez aparat,
    oprocz tego jest jeszcze ramka "nieuzywanych" pikseli ktore moga byc
    czesciowo przysłoniete przez elementy aparatu albo niekryte przez obiektyw.
    Fajnie to widac w CHDK gdzie te piksele spokojnie mozna odzyskac i mieć
    minimalnie szerszy obiektyw no i wiecej pikseli... W razie czego moge
    pokazać przykłady.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj