  • Data: 2009-08-10 08:37:22
    Temat: Re: ciekawostka - raw vs. jpeg...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > odpowiedz jast natychmiastowa.
    >
    > zobacz we wlasciwosciach rozmiar obu zdjec w pixelach i bedziesz mial
    > odpowiedz.

    > a po co Ci rawy i jpegi jednoczesnie ?
    > zajmuja miejsce tylko na dyskietce i tracisz wiecej czasu na
    > uporzadkowanie i ich rozdzial.
    >
    > z pewnoscia w programie obrobczym masz mozliwosc wolania wszystkich
    > zaznczonych rawow hurtem
    > najpierw mozesz kazdy indywidualnie obrobic , a potem zaznaczyc
    > konwersje do jpeg i ew pojsc na kawe,
    >
    > wygodniej nawet jest tylko miec na karcie jeden format.

    czasem raw + jpg ma sens :)

    co zabawne wielu profi sportowych tak robi... (fotoedytorzy na bierząca
    robią selekcje z JPGów bo jest szybciej)

    JPG można łątwo przeglądać w byle jakiej przeglądarce do zdjęć nawet na
    słabym sprzęcie a do RAWów musisz meić dedykowane orpogramowanie i doiść
    wypaśny sprzęt,
    JPGa mozesz wsadzic prosto do labu i zrobic odbitkę,
    JPGa mozesz skopiować na płytkę czy na kartę i dać koledze co czasem na
    wakacjach może mieć znaczenie.
    JPGa możesz wysłać szybko do redakcji (jest mały i lżejszy od RAWa)