  • Data: 2017-06-02 09:58:04
    Temat: Re: cholerne szeryfy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 08:17:36 +0200, Miller Artur napisał(a):

    > statycznie masz rację. ale dynamicznie - już nie bardzo. bo jesli w
    > korku stoi X samochodów, to X przyrasta z jakąś prędkością. Jeśli
    > przyrastająca długość korka spowoduje w pewnym momencie zatkanie
    > jakiegoś skrzyżowania/zjazdu, to upchanie X'a na mniejszej długości
    > spowoduje to, że to skrzyżowanie zatka się później więc będzie dłużej

    Ale to co innego. Ja pisze o zjezdzaniu na jeden pas ciut wczesniej
    niz zwezenie, kwestia powiedzmy 30m, to raczej nie jest to, co
    zablokuje wczesniejsze skrzyzowanie.
    A dzieki temu moze nieco wzrosnac przepustowosc zwezenia, przez co te
    kilometry korka sie skroca moze dzieki temu wczesniejsze skrzyzowania
    sie nie zablokuja :-)

    > przejezdne - więc korek później rozpropaguje się na drogi dojazdowe do
    > tego skrzyżowania.

    A to tez nie jest tak rozowo.
    Bo jak przyjedzie duzo samochodow, to i tak siegnie do poprzedniego
    skrzyzowania i zablokuje.

    A gdyby tak wszyscy stali w kolejce na jednym pasie, to co prawda
    korek bylby na dwa skrzyzowania ... ale jeden pas wolny.
    Ci, co wczesniej skrecaja, nie musza czekac :-)

    Jest tez pusty pas za skrzyzowaniem, ktory pozwala zjechac pojazdom
    ktore zlapalo czerwone na skrzyzowaniu, wiec nie blokuja kierunku
    poprzecznego.

    > Co daje w efekcie więcej pojazdów przemieszczonych z
    > punktu startu do celu.
    > Drogi są po to, żeby po nich jeździć, pusta droga to droga niepotrzebna.
    > sztuczne pozbawianie drogi pojazdów mija się z fundamentalnym celem
    > powstania drogi.

    Droga zakorkowana tez sie mija z celem :-(

    Ale ja nie chce pustych pasow, ja tylko mowie, zeby je za szeryfem
    grzecznie zajmowac.
    Bo zajmowanie przed szeryfem jakos spoleczenstwu nie wychodzilo :-)

    J.