-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chłodzenie
Date: Fri, 16 Dec 2016 22:05:53 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 26
Message-ID: <o31kss$3qn$1@dont-email.me>
References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 16 Dec 2016 21:04:28 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="c41094a049bc436acc1d6a48b3232899"; logging-data="3927";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/VhVla+c0JX5g7crpZQIvK"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.7.0
In-Reply-To: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
Cancel-Lock: sha1:hCFqeUxH1Ol2aiTpPHPBdMxJc3k=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595243
[ ukryj nagłówki ]W dniu 16.12.2016 o 20:19, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> cały czas nie daje mi spokoju chłodzenie silników...
> pokazują w tv taki samochód, 1000 koni mechanicznych...
może wytworzyć przez jakiś czas.
> jak to jest chłodzone, z przodu nie widzę nawet kratki,
> trudno zakładać, że ten wóz ciągle jeździ 300km/h co go mogło by schłodzić
pi razy oko tak jest. PRacowałem kiedyś w firmie która sprzedawała
wielkie silniki. często stacjonarne. tam się opisywało silnik podając
ilość zużywanego paliwa na każdego wytworzonego konia (kilowat). tak
samo było z chłodnicą - jej wielkość była zależna od tego ile silnik
mocy będzie dawał, a nie jaka jest jego maksymalna moc. Co więcej, można
było sobie samemu wybrać ( w pewnych warunkach) ile silnik ma mieć
maksymalnej mocy. tyle ze mniejszy silnik "podkręcony" spalał więcej
paliwa na każdy kilowat, niż większy silnik - nie kręcony.
Wracając do Twojego pytania, najgorsze warunki ów samochód będzie miał
przyśpiejszając z niską prędkością. ile? kilka sekund? potem pęd
powietrza go wychłodzi, tym bardziej że w normalnych warunkach nikt go
nie będzie "piłował" na maksa.
ToMasz
PS miałem kiedyś auto z marną (uszkodzoną) chłodnicą. przegrzewało się
tylko i wyłącznie na górskich trudnych podjazdach. jak stałem w korku -
90cio konny silnik wytwarzał 5 koni - i tyle chłodnica odprowadzała. jak
jechałem autostradą - wytwarzał ile mógł, ale auto jechało 150km/h -więc
pęd powietrza odbierał ciepło. a na 2 biegu pod stromizną był łaskaw się
dwukrotnie zagotować.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.16 22:17 Irokez
- 16.12.16 23:14 Tomasz Pyra
- 17.12.16 02:13 RadoslawF
- 17.12.16 13:29 nadir
- 17.12.16 16:28 Wiesiaczek
- 17.12.16 21:00 Tomasz Pyra
- 17.12.16 23:01 Adam
- 17.12.16 23:09 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=