  • Data: 2016-12-16 22:05:53
    Temat: Re: chłodzenie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.12.2016 o 20:19, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > cały czas nie daje mi spokoju chłodzenie silników...
    > pokazują w tv taki samochód, 1000 koni mechanicznych...
    może wytworzyć przez jakiś czas.
    > jak to jest chłodzone, z przodu nie widzę nawet kratki,
    > trudno zakładać, że ten wóz ciągle jeździ 300km/h co go mogło by schłodzić
    pi razy oko tak jest. PRacowałem kiedyś w firmie która sprzedawała
    wielkie silniki. często stacjonarne. tam się opisywało silnik podając
    ilość zużywanego paliwa na każdego wytworzonego konia (kilowat). tak
    samo było z chłodnicą - jej wielkość była zależna od tego ile silnik
    mocy będzie dawał, a nie jaka jest jego maksymalna moc. Co więcej, można
    było sobie samemu wybrać ( w pewnych warunkach) ile silnik ma mieć
    maksymalnej mocy. tyle ze mniejszy silnik "podkręcony" spalał więcej
    paliwa na każdy kilowat, niż większy silnik - nie kręcony.
    Wracając do Twojego pytania, najgorsze warunki ów samochód będzie miał
    przyśpiejszając z niską prędkością. ile? kilka sekund? potem pęd
    powietrza go wychłodzi, tym bardziej że w normalnych warunkach nikt go
    nie będzie "piłował" na maksa.
    ToMasz

    PS miałem kiedyś auto z marną (uszkodzoną) chłodnicą. przegrzewało się
    tylko i wyłącznie na górskich trudnych podjazdach. jak stałem w korku -
    90cio konny silnik wytwarzał 5 koni - i tyle chłodnica odprowadzała. jak
    jechałem autostradą - wytwarzał ile mógł, ale auto jechało 150km/h -więc
    pęd powietrza odbierał ciepło. a na 2 biegu pod stromizną był łaskaw się
    dwukrotnie zagotować.