  • Data: 2016-12-17 23:01:30
    Temat: Re: chłodzenie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czekaj, gdzie mi w obiegu chłodziwa pojawia się przemiana *fazowa* wody?

    Aj, aj :)

    Przecia widać było, że myślałem o chłodnicy otwartej - działającej na
    wrzenie. Nie pamiętam, jak ten wynalazek się nazwał.

    Widzę, że jest wpomniany w polskiej wersji Wikipedii:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_chłodzenia_silni
    ka_spalinowego

    "Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez
    odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw.
    układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane)."

    --
    Pozdrawiam.

    Adam