eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychłodzenie › Re: chłodzenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chłodzenie
    Date: Fri, 16 Dec 2016 20:36:16 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <o31fnh$i99$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl> <o31esu$qol$3@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1481916977 18729 83.15.205.22 (16 Dec 2016 19:36:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Dec 2016 19:36:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    In-Reply-To: <o31esu$qol$3@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595226
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-12-16 o 20:21, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > jeszcze takie rębarki do drzewa, też jak się bydle rozpędzi to w
    > promieniu 100m ziemia się trzęsie... i gdzie tam niby chłodzenie?
    >
    > czegoś tu nie czaję, musi być to oparte na jakimś zjawisku które nie
    > spowoduje przegrzania silnika...
    >
    > pamiętam, że takie stare silniki do młockarni chłodziły się wrzącą wodą,
    > ale tu chyba to nie działa?

    Silnik diesla jest dość zimny.

    Skąd bierze się ciepło?
    Tutaj nieco analogii:
    Żarówka wolframowa sporo grzeje, bo jej skuteczność "oświetleniowa" jest
    bardzo mizerna.
    Dobra żarówka LED jest ledwo ciepła.

    Jak w motorach źle ustawiło się zapłon (zwłaszcza w silnikach
    dwusuwowych), to można było szybko zatrzeć tłok.
    Były na początku silniki trzy-suwowe - mało się grzały, ale szybko
    zostały zastąpione silnikami ze sprężaniem.

    Inne źródło ciepła: ponoć w silniku M20 straty mechaniczne były na
    poziomie kilkunastu KM - czyli praca zamieniona na ciepło.

    Silniki z otwartym chłodzeniem były bardzo popularne - wbrew pozorom
    tego typu chłodzenie jest efektywniejsze, niż tradycyjna dziś chłodnica
    - woda przy przejściu fazowym pobiera wiele ciepła.

    Nowe silniki diesla są na tyle "zimne", że w niektórych autach stosuje
    się specjalne dogrzewanie, najczęściej za pomocą Webasta lub podobnego
    piecyka, aby silnik nie jeździł niedogrzany.
    Silnik diesla (bez względu na to, co mówią niedouczone eko-oszołomy)
    jest efektywniejszy od benzynowego.

    Jedna z najmocniejszych ciężarówek z lat 60-tych (nie pamiętam dokładnie
    okresu) - Tatry - były chłodzone powietrzem. To wystarczało.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: