-
11. Data: 2013-09-11 01:00:20
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-10 23:06, Refleksyjny pisze:
> Już w 1906 roku samochody z silnikami parowymi pozwalały na osiągnięcie
> prędkości > 200km/h i były łatwiejsze, tańsze i bardziej niezawodne od
> spalinowych.
> (rok 1906, Fred h. Marriot , 206km/h na aucie z silnikiem parowym Stanley)
>
auto z 1925 roku - samochód z silnikiem parowym, szczyt tej technologii
- radzi sobie sprawnie na autostradzie współczesnej. Gdyby tak użyć
dzisiejszych opływowych karoserii, współczesnych łożysk, lekkich
materiałów do budowy silnika i nadwozia, wydajnego alternatora,
dodatkowego wspomagającego silniczka elektrycznego, to taki silnik
parowy by w zupełności wystarczał:
http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
--
refleksyjny konstruktor
-
12. Data: 2013-09-11 07:47:08
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Tomek" <c...@k...pl>
Użytkownik "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> napisał w wiadomości
news:l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl...
> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy. Poza
> tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych części,
> bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje niesamowite
> przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne koszty to
> opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a nie na
> benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
>
> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym własnej
> konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata, czy będą
> problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
oby sie tobie silnik nie zagrzal:P
-
13. Data: 2013-09-11 07:47:20
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
> W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
>> Chciałbym (...)
> wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
> Jak chcesz tanie auto, mało palące to kup starego dielsa i jeździj na
> opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
> - tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG
>
> ToMasz
>
Wrzuć na luz, w kolejnej wiosce podłączyli neostradę i się dziecko
popisuje przed wyjściem do szkoły, że poczytało wikipedię.
R
-
14. Data: 2013-09-11 07:58:55
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: ZIWK <w...@o...pl>
W dniu 2013-09-10 23:06, Refleksyjny pisze:
> W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
>> W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
>>> Chciałbym (...)
>> wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
>
> Nawzajem.
> Nie znasz historii motoryzacji. Proponuję się dokształcić.
> Już w 1906 roku samochody z silnikami parowymi pozwalały na osiągnięcie
> prędkości > 200km/h i były łatwiejsze, tańsze i bardziej niezawodne od
> spalinowych.
Od ÓWCZESNYCH spalinowych...
Ale przez ostatnie 100 lat silnik spalinowy został troszkę rozwinięty...
Jadąc dzisiaj dowolnym samochodem (młodszym niż 30 lat) nie myślisz o np:
- składzie mieszanki w zależności od temperatury silnika
- składzie mieszanki w zależności od temperatury otoczenia
- składzie mieszanki w zależności od obrotów silnika i obciążenia
- wyprzedzeniu zapłonu w zależności od temperatury, obciążenia, jakości
paliwa oraz obrotów
- zmianie biegów z "międzygazem", lub w ogóle o zmianie biegów
Rozumiem, że dla Ciebie zaprojektowanie i wykonanie całej instalacji
jest proste:
http://www.stanleymotorcarriage.com/Parts/howitworks
.htm
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
-
15. Data: 2013-09-11 07:58:56
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
> wodę.
Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
mniejsza?
Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
--
MN
-
16. Data: 2013-09-11 08:07:58
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: ZIWK <w...@o...pl>
W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
> W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
>> Chciałbym (...)
> wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
> Jak chcesz tanie auto, mało palące to kup starego dielsa i jeździj na
> opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
> - tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG
Jeśli chce się na prawdę wykazać, to jeszcze może gaz-generator - ścinki
i odpady drewna są tanie i (jeszcze) bez akcyzy...
A zabawy z instalacją i biurokracją wystarczy...
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
-
17. Data: 2013-09-11 08:15:11
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: ZIWK <w...@o...pl>
W dniu 2013-09-10 22:03, Refleksyjny pisze:
> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
Rozpalanie do wytworzenia pary...
Opróżnianie i ponowne napełnianie układu przy niebezpieczeństwie
przymrozków...
> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
Kocioł jako urządzenie ciśnieniowe podlega mafii UDT - zacznij od nich
:) - poznaj wymagania, projektowe i eksploatacyjne, charakter prób,
harmonogram dozoru, uprawnienia obsługi...
Jak zaliczysz i się nie zniechęcisz to dopiero rzeczoznawca
motoryzacyjny, stacja diagnostyczna itd...
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
-
18. Data: 2013-09-11 08:48:44
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:53:29 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
napisał:
> W dniu 2013-09-10 23:45, masti pisze:
>> Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:16:56 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
>> napisał:
>>
>>> Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
>>> samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
>>> produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
>>
>> to lepsze od perpetuum mobile
>
> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
> wodę. Spalin w nowoczesnym małym silniku parowym, a więc external
> combustion jest o kilka rzędów wielkości mniej od od spalin silnika typu
> internal combustion czyli spalinowego. To nie jest lokomotywa, żeby było
> tyle spalin jak od koksu :)
a energia bierze się z kosmosu.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
19. Data: 2013-09-11 09:04:24
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 11.09.2013 08:07, ZIWK pisze:
> W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
>> W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
>>> Chciałbym (...)
>> wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
>> Jak chcesz tanie auto, mało palące to kup starego dielsa i jeździj na
>> opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
>> - tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG
>
> Jeśli chce się na prawdę wykazać, to jeszcze może gaz-generator - ścinki
> i odpady drewna są tanie i (jeszcze) bez akcyzy...
Niby tak, ale w momencie użycia jako paliwo akcyzę powinieneś sam
odprowadzić - inaczej formalnie rzecz biorą popełniasz przestępstwo
skarbowe.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
20. Data: 2013-09-11 09:55:55
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
> Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
> Proponuje maly reaktor nuklearny.
To już dawno wymyślono.
Wszak wszystkie okręty o napędzie atomowym, to nic innego jak parowce,
gdzie palenisko zastąpiono reaktorem a silnik turbiną.
Jednak to nadal parowce.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm