-
21. Data: 2013-09-11 10:30:09
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
>
>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>> wodę.
>
> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
uzyskania tego samego efektu.
> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
> mniejsza?
Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
Emisja spalin jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy
bardzo duży już przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca.
Minusem jest konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika,
aby uzyskać ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach
ciśnienie oszczędnym palnikiem postojowym.
Biorąc pod uwagę ceny paliw płynnych używanie nowoczesnego silnika
parowego w samochodzie jest opłacalne.
To lobby naftowe blokuje dalszy rozwój takich silników.
> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
spalin jest mniej. Poza tym można wprowadzić w silniku parowym dodatkową
filtrację tych spalin, bo na razie mówimy o bezpośrednim odprowadzaniu
spalin z palnika do atmosfery :)
Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
jakikolwiek itp.
-
22. Data: 2013-09-11 10:38:15
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marcin,
Wednesday, September 11, 2013, 7:58:56 AM, you wrote:
>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>> wodę.
> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
> mniejsza?
Akurat sprawność silnika parowego wcale nie jest niska.
[... oczywistości ...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2013-09-11 10:41:37
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 10:30:09 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
napisał:
> W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
>> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
>>
>>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>>> wodę.
>>
>> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
>
> Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
> parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
> uzyskania tego samego efektu.
>
>
>> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
>> mniejsza?
>
> Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
> wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
> oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
> spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
> temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
czyli niewiele więcej niż połówa sprawności silnika tłokowego
Emisja spalin
> jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy bardzo duży już
> przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca. Minusem jest
> konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika, aby uzyskać
> ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach ciśnienie
> oszczędnym palnikiem postojowym.
czyli dodatkowo zwiększasz koszty i emisje spalin
nie ma znaczenia jaki masz silnik. Do poruszania pojazdu potrzebujesz
energii. Jedynym jej źródłem jest palnik. Dostarczyć musisz tyle samo.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
24. Data: 2013-09-11 10:46:49
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Refleksyjny,
Wednesday, September 11, 2013, 10:30:09 AM, you wrote:
>>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>>> wodę.
>> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
> Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
> parowego jest dużo niższa niż spalinowego.
Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
> Energi mniej potrzeba do uzyskania tego samego efektu.
Bzdura.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
25. Data: 2013-09-11 11:16:31
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: k...@g...com
W dniu środa, 11 września 2013 10:41:37 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 10:30:09 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
>
> napisał:
>
>
>
> > W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
>
> >> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
>
> >>
>
> >>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>
> >>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>
> >>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>
> >>> wodę.
>
> >>
>
> >> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
>
> >
>
> > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
>
> > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
>
> > uzyskania tego samego efektu.
>
> >
>
> >
>
> >> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
>
> >> mniejsza?
>
> >
>
> > Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
>
> > wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
>
> > oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
>
> > spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
>
> > temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
>
>
>
> czyli niewiele więcej niż połówa sprawności silnika tłokowego
>
>
>
> Emisja spalin
>
> > jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy bardzo duży już
>
> > przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca. Minusem jest
>
> > konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika, aby uzyskać
>
> > ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach ciśnienie
>
> > oszczędnym palnikiem postojowym.
>
>
>
> czyli dodatkowo zwiększasz koszty i emisje spalin
>
>
>
> nie ma znaczenia jaki masz silnik. Do poruszania pojazdu potrzebujesz
>
> energii. Jedynym jej źródłem jest palnik. Dostarczyć musisz tyle samo.
>
>
>
>
>
> --
>
> Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
>
> mst <at> gazeta <.> pl
>
> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
>
> -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
Chyba Cie pojebało skoro uważasz że silnik spalinowy do samochodu osobowego ma
sprawność pod 50%. Trzydzieści kilka procent sprawności daję się wyciągnąć z diesla w
warunkach laboratoryjnych. W czasach Tomka Sowyera po Missisipi pływały parowce z
silnikami parowymi o potrójnym rozprężeniu. Ponad 50% sprawności mają takie silniki.
Z tym ze do samochodu osobowego się nie nadają. Silnik spalinowy w ruchu miejskim ma
sprawność jednocyfrową. Głupotą jest licytowanie się który silnik ma większą
sprawność skoro cały samochód połowę czasu pracy stoi w korkach.
-
26. Data: 2013-09-11 11:27:08
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 02:16:31 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:
> Chyba Cie pojebało
i to są wszystkie argumenty gościa co ma w dupie podstawy kultury
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
27. Data: 2013-09-11 11:32:43
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
(...)
Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
tak, licze na wideo i dokladny opis.
Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
drozej niz na benzynie...
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
28. Data: 2013-09-11 11:38:35
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-09-11 10:30, Użytkownik Refleksyjny napisał:
> No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
> spalin jest mniej. Poza tym można wprowadzić w silniku parowym dodatkową
> filtrację tych spalin, bo na razie mówimy o bezpośrednim odprowadzaniu
> spalin z palnika do atmosfery :)
Żebyś sie zdziwił jak dokonasz pomiaru na prawdziwym silniku.
Przepisy oficjalnie obowiązujące są tak bzdurne i restrykcyjne
że poważne duże firmy oszukują przeprowadzając badania.
> Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
> palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
> kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
> paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
> jakikolwiek itp.
Znajmy inżynier po obejrzeniu kilku popularnych na zachodzie zabawek
dla dzieci wpadł na ten sam pomysł. Zaprojektował wyliczył i wyszło
mu że pojazd załadowany/zatankowany do przejechania 400km będzie
ważyć trzy tony a drogę przejedzie bez zatrzymywania się na uzupełnianie
paliwa w dziesięć godzin.
W naszym kraju nawet samochód elektryczny nie będzie tak naprawdę
ekologiczny bo prąd produkujemy spalając węgiel. Kup sobie dwu litrową
benzynę, jak za drogo pali to zagazuj i nie stwarzaj sobie
niepotrzebnych problemów.
Pozdrawiam
-
29. Data: 2013-09-11 12:17:49
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 11.09.2013 10:30, Refleksyjny pisze:
> Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
> palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
> kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
> paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
> jakikolwiek itp.
Pomijając różne dodatkowe kłopoty z silnikiem parowym, paliwa jakie
chcesz stosować są "tanie" tylko dlatego, że nie doliczasz do nich
akcyzy. A w momencie zastosowania ich do napędu pojazdu - musisz tę
akcyzę uiścić.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
30. Data: 2013-09-11 13:08:25
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-11 10:46, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Refleksyjny,
>
> Wednesday, September 11, 2013, 10:30:09 AM, you wrote:
>
>>>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>>>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>>>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>>>> wodę.
>>> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
>> Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
>> parowego jest dużo niższa niż spalinowego.
>
> Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
> pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
> temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
> dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
Zgadza się, że trzeba używać pary przegrzanej, ale następuje to POD
CIŚNIENIEM dlatego to nie jest badzie energochłonne od zwykłego
gotowania wody.
Używałeś kiedyś w kuchni szybkowaru? Czy specjalnie zwiększasz ilość
spalanego gazu w kuchence gdy gotujesz ziemniaki w szybkowarze? Otóż
nie. Analogicznie jest w nowoczesnym silniku parowym, a nawet w takim
klasycznym silniku parowym z 1925 roku typu Doble.
>> Energi mniej potrzeba do uzyskania tego samego efektu.
>
> Bzdura.
>
> [...]
>
Nie bzdura, bo w takim silniku parowym ciecz robocza (np woda) ma obieg
zamknięty, a więc ciepło (energia) jest w dużej części odzyskiwane. W
silnikach spalinowych większość energii (całe ciepło) jest tracona bo
ciepło jest odprowadzane w chłodnicy.
Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,
co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
jazdę z dużymi prędkościami. W silniku spalinowym moc zależy od obrotów
silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu
obrotowego się niewielkie, a to wielka zaleta i przewaga. Poza tym ta
cisza i spokój to jest to, bo silnik jest niskoobrotowy.
Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
wtedy tylko tyle. Gdyby go unowocześnić, zmniejszyć wagę samochodu (nie
2 tony, a np 800kg) i wagę samego silnika z kotłem to spalanie jeszcze
by spadło.
Co do jazdy z silnikiem parowym zimą to faktycznie wydaje się być
problem bo woda zamarza. Ale można coś do tej wody dodać co obniży temp
zamarzania, ale nie podwyższy temp parowania. Tutaj trzeba by
poeksperymentować. W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest
ogromny, a zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane
zyskami jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej.
Cały przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej
taniej i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
silniki parowe.
--
refleksyjny konstruktor