eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Jan Koval" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Thu, 12 Sep 2013 13:55:58 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 25
    Message-ID: <l0sa4e$g0n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <l0pot1$55v$1@news.icpnet.pl> <l0pplb$88l$1@node2.news.atman.pl>
    <l0pq15$6l7$1@news.icpnet.pl> <l0pt24$80a$1@node1.news.atman.pl>
    <l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat-b.bik.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: base64
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1378986958 16407 195.66.88.66 (12 Sep 2013 11:55:58
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Sep 2013 11:55:58 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504242
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> napisał w wiadomości
    news:l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl...
    > Ale ja wcale nie twierdzę, że koniecznie trzeba go instalować w
    > samochodach osobowych. Może na początku w autobusach i tramwajach?
    > Albo w kolejach żelaznych.

    Już dawno zauważono, że jeśli silnik parowy dołączyć do generatora prądu stalego
    i tym prądem zasilić lokomotywę to będzie to efektywniej wykorzystana energia.
    Tak działają lokomotywy spalinowe.

    > Zgoda.
    > Zauważ jednak, że taki komfort o jakim piszesz osiągnięto dopiero po co
    > najmniej kilkudziesięciu latach rozwoju motoryzacji z silnikami spalania
    > wewnętrznego. Na początku przez wiele lat i kilka generacji trzeba było
    > obsługiwać mnóstwo różnych mechanizmów, np ręcznie pompować paliwo do
    > gaźnika, pompować olej do silnika, ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu i
    > wiele innych rzeczy itd. Gdyby dano technologii parowej taki sam czas na
    > rozwój techniczny w użyciu samochodowym i użyto współczesnych
    > materiałów, elektroniki itp, to też by było tak samo komfortowo jak w
    > spaliniakach.

    Mam słabą wyobraźnię i dlatego nie wyobrażam sobie jak można było by skrócić czas
    na doprowadzenie wody do stanu uzywalności? Zamiast węgla - benzyna?
    Tankowanie przegrzanej pary wodnej jako czynności wstępnej?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: