-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Thu, 12 Sep 2013 13:55:58 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Lines: 25
Message-ID: <l0sa4e$g0n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
<3...@p...pl.invalid>
<l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
<5...@p...pl.invalid>
<l0pot1$55v$1@news.icpnet.pl> <l0pplb$88l$1@node2.news.atman.pl>
<l0pq15$6l7$1@news.icpnet.pl> <l0pt24$80a$1@node1.news.atman.pl>
<l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-b.bik.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: base64
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1378986958 16407 195.66.88.66 (12 Sep 2013 11:55:58
GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Sep 2013 11:55:58 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504242
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> napisał w wiadomości
news:l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl...
> Ale ja wcale nie twierdzę, że koniecznie trzeba go instalować w
> samochodach osobowych. Może na początku w autobusach i tramwajach?
> Albo w kolejach żelaznych.
Już dawno zauważono, że jeśli silnik parowy dołączyć do generatora prądu stalego
i tym prądem zasilić lokomotywę to będzie to efektywniej wykorzystana energia.
Tak działają lokomotywy spalinowe.
> Zgoda.
> Zauważ jednak, że taki komfort o jakim piszesz osiągnięto dopiero po co
> najmniej kilkudziesięciu latach rozwoju motoryzacji z silnikami spalania
> wewnętrznego. Na początku przez wiele lat i kilka generacji trzeba było
> obsługiwać mnóstwo różnych mechanizmów, np ręcznie pompować paliwo do
> gaźnika, pompować olej do silnika, ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu i
> wiele innych rzeczy itd. Gdyby dano technologii parowej taki sam czas na
> rozwój techniczny w użyciu samochodowym i użyto współczesnych
> materiałów, elektroniki itp, to też by było tak samo komfortowo jak w
> spaliniakach.
Mam słabą wyobraźnię i dlatego nie wyobrażam sobie jak można było by skrócić czas
na doprowadzenie wody do stanu uzywalności? Zamiast węgla - benzyna?
Tankowanie przegrzanej pary wodnej jako czynności wstępnej?
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 13:58 Jan Koval
- 12.09.13 14:05 Jan Koval
- 12.09.13 14:18 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:06 Marcin N
- 12.09.13 17:06 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:10 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:16 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:18 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:19 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:22 A.L.
- 12.09.13 17:25 masti
- 12.09.13 17:35 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:39 Borys Pogoreło
- 12.09.13 17:39 Marek Dyjor
- 12.09.13 19:15 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka