eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 14:17:03 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 31
    Message-ID: <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378901819 2842 62.21.16.59 (11 Sep 2013 12:16:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:16:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <3...@p...pl.invalid>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504042
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 14:04, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Refleksyjny,
    >
    > Wednesday, September 11, 2013, 1:08:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
    >>> pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
    >>> temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
    >>> dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
    >> Zgadza się, że trzeba używać pary przegrzanej, ale następuje to POD
    >> CIŚNIENIEM dlatego to nie jest badzie energochłonne od zwykłego
    >> gotowania wody.
    >
    > Facet, wydaje ci się, że stworzysz nowe prawa termodynamiki? Żeby
    > uzyskać energię na wyjściu, musisz ją dostarczyć na wejście. Cudów nie
    > ma. I nie ma tu znaczenia czy zastosujesz spalanie wewnętrzne czy
    > zewnętrzne. To elementarne podstawy fizyki. Dopóki radykalnie nie
    > poprawisz sprawności - nie podbijesz świata napędem parowym.

    Rozumiem co chcesz powiedzieć. Ale pomyśl - skoro stare silniki parowe
    były używane nawet do samolotów, to chyba świadczy o ich dużej sprawności?
    Nowoczesne silniki parowe nie ustępują zbytnio sprawnością zwykłym
    silnikom spalinowym, a niekiedy je przewyższają. Niestety nie
    wykorzystuje się ich do samochodów powszechnie, ale przyczyny są inne
    niż za mała sprawność.
    A tak a propos cudów, to pamiętasz zderzak Łągiewki? też wszyscy
    jajogłowi teoretycy twierdzili, że to nie ma prawa działać i jest wbrew
    prawom fizyki, a jednak działa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: