  • 31. Data: 2011-12-14 21:11:30
    Temat: Re: chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

    > Poczytałem co na to google. I znowu napiszę: masz racje. Wiekszość
    > pytających nie miała przeglądu i im ktoś wjechał, albo ten co wiechał
    > nie miał przeglądu. Tak czy siak ubezpieczyciel zapłaci, ale obstaję
    > przy swoim - są przypadki kiedy sprawca będzie musiał za wszystko
    > zapłacić z własnej kieszeni.

    Kiedy?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2011-12-14 21:45:45
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *AZ* napisał(-a):

    > Ubezpieczonym jest samochod.

    Samóchód nie ponosi odpwiedzialności cywilnej :-P

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 33. Data: 2011-12-14 21:49:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > Samóchód nie ponosi odpwiedzialności cywilnej :-P

    Odpowiedzialnosc cywilna za samochod ponosi ubezpieczyciel ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2011-12-14 21:52:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Liwiusz* napisał(-a):

    > Umowę ma obowiązek zawrzeć posiadacz.

    No to wybieg wcześniej zaproponowany przeze mnie nie ma zastosowania.
    Chyba, że autko na moment ubezpieczenia będzie wstawione w komis i wtedy
    w majestacie prawa handlarz może je ubezpieczyć jako posiadacz =]

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 35. Data: 2011-12-14 21:54:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *AZ* napisał(-a):

    > Odpowiedzialnosc cywilna za samochod ponosi ubezpieczyciel ;-)

    A właściciel (posiadacz) od tej odpwiedzialności się ubezpiecza (albo
    nie)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 36. Data: 2011-12-14 21:58:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    zeta.pl

    > Umowę ma obowiązek zawrzeć posiadacz.

    Bzdura.
    Posiadacz ma MIEĆ auto z zawartą umową ubezpieczenia OC.
    Kto ją zawarł - nie ma żadnego znaczenia.

  • 37. Data: 2011-12-14 21:59:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kiedy?

    Auto kradzione, sprawca pijany itd

  • 38. Data: 2011-12-14 22:01:38
    Od: s2k <s...@d...pl>

    1...@n...neostrada.pl

    > Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma
    > ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny
    > rok).

    Jeden rok, kolejny jak nie było zapłacone za poprzedni, już sie nie
    przedłuża.

  • 39. Data: 2011-12-14 22:02:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 21:52, Big Jack pisze:
> [...]
    > Chyba, że autko na moment ubezpieczenia będzie wstawione w komis i wtedy
    > w majestacie prawa handlarz może je ubezpieczyć jako posiadacz =]

    No wtedy to będzie możliwe i nawet jest powszechnie praktykowane.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2011-12-14 22:05:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 21:58, Cavallino pisze:
    > wiadomości news:jcautu$d3a$3@inews.gazeta.pl...

    > Bzdura.
    > Posiadacz ma MIEĆ auto z zawartą umową ubezpieczenia OC.
    > Kto ją zawarł - nie ma żadnego znaczenia.

    Możesz napisać nowy komentarz do ustawy:

    Art. 23. 1. *Posiadacz* pojazdu mechanicznego jest obowiązany *zawrzeć*
    *umowę* obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.

    --
    Liwiusz