  • 51. Data: 2011-12-15 11:03:40
    Temat: Re: chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "s2k" napisał w wiadomości grup
    >Chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu.
    >Włożyłem nowy aku, zalałem v powera i zapalił bez problemowo.
    >Samochód od dwóch lat nie ma przeglądu ani ubezpieczenia. Chciał bym
    >legalnie nim podjechać po nowe opony i na przegląd, żeby sprawdzić
    >czy nadaje się on jeszcze do jazdy. Czy ktoś zna jakaś możliwość
    >wykupienia ubezpieczenia na miesiąc na taki samochód żebym mógł
    >legalnie podjechać do stacji kontroli?

    Ale chcesz go kupic, czy sprawdzic przed zakupem ?
    Jesli kupujesz nieubezpieczony - musisz ubezpieczyc w dniu zakupu. I
    nie radze sie spozniac ani dnia.

    A poprzedni wlasciciel ... chyba bedzie mial klopoty.

    J.

  • 52. Data: 2011-12-15 15:04:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.12.2011 20:52, schrieb Liwiusz:

    > Tak to działa. Posiadacz jest zobowiązany wykupić OC.
    >
    > Dlatego zamiast pożyczać i być posiadaczem, lepiej być dzierżycielem.

    Nie każdy posiadacz musi wykupić OC. Na przykład dzierżyciel też jest
    posiadaczem (zależnym). Tak samo mój syn, jak pożyczy mój samochód jest
    jego posiadaczem (pełni faktyczną władzę nad ww samochodem), a nie musi
    mieć OC (bo ja je mam, też na osoby obce). Jak już dzielisz włoski, to
    proszę dokładnie.

    Waldek

  • 53. Data: 2011-12-15 15:22:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-15 11:03, J.F pisze:

    > A poprzedni wlasciciel ... chyba bedzie mial klopoty.

    BTW: a jeśli poprzedni właścicel nie żyje, zaś sprawy i podział spadku trwały dwa
    lata?

  • 54. Data: 2011-12-15 15:26:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2011 20:54:41 +0100, w <jcautu$d3a$3@inews.gazeta.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Umowę ma obowiązek zawrzeć posiadacz.

    Inaczej -- handlarz jest pośrednikiem. A często i nie -- zadzwonił, pojechałem
    do agencji, ubezpieczono mi auto na 1 m-c. Zapytano tylko "pan od kogo".

  • 55. Data: 2011-12-15 18:08:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
    >BTW: a jeśli poprzedni właścicel nie żyje, zaś sprawy i podział
    >spadku trwały dwa lata?

    to:
    a) skonsultowac z adwokatem jak sie uchronic od sciagniecia naleznosci
    z masy spadkowej,
    b) ubezpieczyc w dniu objecia spadku :-)

    J.

  • 56. Data: 2011-12-15 19:19:11
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-14 18:09, s2k pisze:
> [...]
    > kontroli? Dzwoniłem po agentach ubezpieczeniowych twierdzą że mają
    > jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak tą sprawę ugryźć by

    Odpowiem tak jak ja bym zrobił.
    Jeśli by mi się podobał kupiłbym go, natychmiast tego samego dnia co
    kupiłem wykupiłbym na ten samochód ubezpieczenie na swoje imię i
    nazwisko i na numery tego samochodu.
    Pojechałbym na przegląd (oczywiście po zrobieniu tego co trzeba zrobić)
    i wtedy przerejestrował.
    Po przerejestrowaniu poszedł do ubezpieczyciela zmienił numer
    rejestracyjny (o ile przy rejestrowaniu zostałby zmieniony).
    Sprawę bym zakończył.
    Jeśli samochód nie ma OC - Ciebie nie będzie nikt ścigał, Ty po kupieniu
    pojazdu wykupiłeś to co masz mieć. Sprawa zaległości w płatnościach i
    ewentualna kara za "niemanie" OC to sprawa poprzedniego właściciela ;)

    Pozdrawiam !

  • 57. Data: 2011-12-15 21:06:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-15 15:04, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > jego posiadaczem (pełni faktyczną władzę nad ww samochodem), a nie musi
    > mieć OC (bo ja je mam, też na osoby obce). Jak już dzielisz włoski, to

    Ja tylko uczciwie cytuję ustawę :)

    --
    Liwiusz