  • 21. Data: 2011-12-14 20:47:49
    Temat: Re: chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 19:52, neoniusz pisze:

    > LOL! Wedlug twojej teorii musialbym kupowac swoje OC na pozyczone auto,
    > bo wtedy jestem jego posiadaczem w danym momencie.

    Mniej więcej tak to działa. Dlatego musisz kupować OC, nawet jeśli
    samochód należy do banku (leasing).

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-12-14 20:47:50
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 14.12.2011 20:36, ToMasz pisze:

    > nie twierdzę ze nie masz racji, ale w umowie OC jest napisane że owa
    > umowa nie działa (*) w przypadku:
    > (..)
    > braku przeglądu.

    Pisac to sobie moga wszystko, nawet opowiesci o rozowych sloniach. OC
    reguluje ustawa i tylko to sie liczy. Przeglad nic nie ma do OC - oprocz
    tego, ze mozesz dostac mandat. Odszkodowanie bedzie wyplacone bez problemu.

  • 23. Data: 2011-12-14 20:49:59
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 14.12.2011 20:47, Liwiusz pisze:

    > Mniej więcej tak to działa.

    Nie, to tak nie dziala.

  • 24. Data: 2011-12-14 20:51:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > Nawet nie tyle może, co z mocy prawa sama się rozwiązuje

    Dzieki za doprecyzowanie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2011-12-14 20:52:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 20:49, neoniusz pisze:

    > Nie, to tak nie dziala.

    Tak to działa. Posiadacz jest zobowiązany wykupić OC.

    Dlatego zamiast pożyczać i być posiadaczem, lepiej być dzierżycielem.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-12-14 20:52:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > Ubezpieczającym jest handlarz, ubezpieczonym - właściciel pojazdu.

    Ubezpieczonym jest samochod.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2011-12-14 20:54:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 20:47, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Ubezpieczającym jest handlarz, ubezpieczonym - właściciel pojazdu.

    Umowę ma obowiązek zawrzeć posiadacz.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2011-12-14 21:01:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    > Ubezpieczonym jest samochod.

    Samochód jest przedmiotem a nie podmiotem umowy. Ubezpieczonym jest
    właściciel.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-12-14 21:06:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.12.2011 20:47, neoniusz pisze:

    > Pisac to sobie moga wszystko, nawet opowiesci o rozowych sloniach. OC
    > reguluje ustawa i tylko to sie liczy. Przeglad nic nie ma do OC - oprocz
    > tego, ze mozesz dostac mandat. Odszkodowanie bedzie wyplacone bez problemu.
    Masz racje. Ubezpieczenie zostanie wypłacone. Czyli właściwie nie muszę
    jeździć na przegląd - bo policja sprawdza moje dokumenty raz na 10 lat?
    Może wogóle lepiej budować wehikuły ubezpieczać i nie rejestrować?

    Poczytałem co na to google. I znowu napiszę: masz racje. Wiekszość
    pytających nie miała przeglądu i im ktoś wjechał, albo ten co wiechał
    nie miał przeglądu. Tak czy siak ubezpieczyciel zapłaci, ale obstaję
    przy swoim - są przypadki kiedy sprawca będzie musiał za wszystko
    zapłacić z własnej kieszeni.
    ToMasz

  • 30. Data: 2011-12-14 21:07:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Samochód jest przedmiotem a nie podmiotem umowy. Ubezpieczonym jest
    > właściciel.

    Ubezpieczonym jest posiadacz, łącznie z konsekwencjami braku ubezpieczenia.

    --
    Liwiusz