  • 11. Data: 2011-12-14 19:23:46
    Temat: Re: chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

    Ale sprawdzic mozna sobie w UFG czy faktycznie jest.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2011-12-14 19:31:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2011 19:20:03 +0100, w <jcapcg$pgu$1@inews.gazeta.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > A po co komuś ubezpieczenie zawarte na jakiegoś handlarza?

    Handlarz ma tylko prawo do wystawiania polis, umowa jest na Ciebie.

  • 13. Data: 2011-12-14 19:33:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 19:23, AZ pisze:

    > A jaka roznica na kogo zawarte jest OC?

    Obowiązkowe OC musi mieć wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-12-14 19:44:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Obowiązkowe OC musi mieć wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba.

    Samochód.
    A ubezpieczający nie musi być tożsamy z ubezpieczonym, już nie wspominając o
    tym, że posiadacza i właściciel to dwie różne rzeczy.

  • 15. Data: 2011-12-14 19:52:33
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 14.12.2011 19:33, Liwiusz pisze:

    > Obowiązkowe OC musi mieć wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba.

    LOL! Wedlug twojej teorii musialbym kupowac swoje OC na pozyczone auto,
    bo wtedy jestem jego posiadaczem w danym momencie.

  • 16. Data: 2011-12-14 19:54:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.12.2011 18:09, s2k pisze:
    > Chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu.
    > Włożyłem nowy aku, zalałem v powera i zapalił bez problemowo. Samochód
    > od dwóch lat nie ma przeglądu ani ubezpieczenia. Chciał bym legalnie nim
    > podjechać po nowe opony i na przegląd, żeby sprawdzić czy nadaje się on
    > jeszcze do jazdy. Czy ktoś zna jakaś możliwość wykupienia ubezpieczenia
    > na miesiąc na taki samochód żebym mógł legalnie podjechać do stacji
    > kontroli? Dzwoniłem po agentach ubezpieczeniowych twierdzą że mają
    > jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak tą sprawę ugryźć by
> [...]
    musi jechać na lawecie.
    1 stare ubezpieczenie tak czy siak będzie trzeba zapłacić (być może
    tylko rok)
    2 Tak czy siak nowe będzie trzeba kupić żeby go sprzedać. jak ma stać
    kolejny rok, to będzie dużo tańszy, wiec w interesie właściciela jest
    aby ubezpieczenie załatwić...
    3 auto bez przeglądu wprawdzie jechać może, ale jak kogoś stukniesz, to
    tak jakbyś ubezpieczenia nie miał. Ubezpieczyciel każe sprawcy zapłacić
    100% szkody i wygra to przed sądem.

    Tak wiec jak szykuje Ci się dobry ineres to bierz lawete, albo kupuj w
    ciemno.

    ToMasz

  • 17. Data: 2011-12-14 20:15:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

    > 3 auto bez przeglądu wprawdzie jechać może, ale jak kogoś stukniesz, to
    > tak jakbyś ubezpieczenia nie miał. Ubezpieczyciel każe sprawcy zapłacić
    > 100% szkody i wygra to przed sądem.

    Bez przesady. Jeszcze tak chory ten kraj nie jest. Jezeli udowodnisz
    przed sadem, ze samochod byl sprawny a brak przegladu (niesprawnosc)
    nie mogl wplynac na wypadek to mozesz wygrac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2011-12-14 20:36:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.12.2011 20:15, AZ pisze:

    > Bez przesady. Jeszcze tak chory ten kraj nie jest. Jezeli udowodnisz
    > przed sadem, ze samochod byl sprawny a brak przegladu (niesprawnosc)
    > nie mogl wplynac na wypadek to mozesz wygrac.

    nie twierdzę ze nie masz racji, ale w umowie OC jest napisane że owa
    umowa nie działa (*) w przypadku:
    (..)
    braku przeglądu.

    Tak więc jak Ty byś się zemną umówił ze ja Ci coś zapłacę jak będizesz
    miał pieczątkę w dokumentach, to by mnie G...Obchodziło czy cośtam jest
    sprawne czy nie - pieczątka ma być
    ToMasz

    PS ubezpieczyciel zapłaci, ale odbierze swoje. to się chyba regres nazywa

  • 19. Data: 2011-12-14 20:45:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *AZ* napisał(-a):

    > Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

    Nawet nie tyle może, co z mocy prawa sama się rozwiązuje

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2011-12-14 20:47:15
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Liwiusz* napisał(-a):

    > A po co komuś ubezpieczenie zawarte na jakiegoś handlarza?

    Ubezpieczającym jest handlarz, ubezpieczonym - właściciel pojazdu.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675