eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 178

  • 91. Data: 2013-09-11 20:07:35
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-11 19:06, Użytkownik Refleksyjny napisał:

    >
    > I sporo innych fascynujących przykładów na YT :)

    Na YT znajdziesz też sporo przykładów z pojazdami na wodór, to
    najbardziej ekologiczne paliwo bo zero dymu i tlenków czy dwu tlenków
    a tylko czysta woda. Ale nie da się zrobić funkcjonalnej maszyny
    mogącej bez tankowania przejechać 400 czy 500 kilometrów.
    Podobnie jak samochodów na parę.


    Pozdrawiam


  • 92. Data: 2013-09-11 20:15:09
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 11:27:08 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 02:16:31 -0700 osobnik zwany kogutek444
    >
    > napisał:
    >
    >
    >
    > > Chyba Cie pojebało
    >
    >
    >
    > i to są wszystkie argumenty gościa co ma w dupie podstawy kultury
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Bo Cie pojebało z tą sprawnością silnika spalinowego. Inaczej byś sobie nie utrwalił
    że mają małą sprawność.


  • 93. Data: 2013-09-11 20:22:36
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 22:03:11 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    > Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >
    > trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >
    > Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >
    > części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >
    > niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne
    >
    > koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >
    > nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    >
    >
    > Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    >
    > własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    >
    > czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > refleksyjny konstruktor

    Ale żeś ich wkręcił. Szacun.


  • 94. Data: 2013-09-11 20:25:46
    Temat: Re: chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny
    <n...@p...org.pl> wrote:

    >Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne
    >koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    >Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    >własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    >czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?

    To nie taki glupi pomysl. Samochody parowe maja dobra pzreszlosc

    http://www.steamautomobile.com/lcc/index.htm

    a i przyszlosc tez wyglada ciekawie

    http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car#Modern_steam_
    cars

    Przy okazji, jak idzie o "alternatywna energie"... Gdy za stanu
    wojennego benzyna byla na kartki, pewien czlowiek pzrerobil malego
    Fiata 126p na "holzgaz" czyli gaz uzyskiwany z suchej destylacji
    drewna. Wtrwornica byla ciagnieta za samochodem na malej przyczepce.
    Samochody pedzone "holzgazem" byly popularne podczas drugiej wojny
    swiatowej. Napedzano w ten sposob ciezarowki. Demobilowe byly uzywane
    do poznych lat 50, co jako male dziecie pamietam.

    Niesttey, nie moge znalezc informacji o tym Fiacie na holzgas. Za to
    troche informacji tutaj

    http://www.forumsamochodowe.com/problemy-z-lpg/560-z
    rob-sam-holzgas.html

    A.L.


  • 95. Data: 2013-09-11 20:52:44
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: N1 <s...@v...pl>

    W dniu 2013-09-11 10:46, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Para ma się skraplać
    > dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
    >
    Chłodnia kominowa na przyczepie?


  • 96. Data: 2013-09-11 21:06:03
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    Jako podsumowanie tematu dodam osobistą refleksję o historycznych
    przyczynach zaniechania rozwoju silników parowych w napędzie
    automobilowym. W latach 30 zeszłego wieku cena benzyny była tak niska,
    że silniki spalinowe ciężarówek i samochodów osobowych mogły być i były
    bez przeszkód rozwijane pomimo ich wielkiej paliwożerności. cenowo przez
    to wyparły parowe. mister Ford się do tego wydatnie przyczynił, bo
    spopularyzował taniego Forda T (koszt auta 290$ tylko)
    Z tego samego powodu niskiej ceny benzyny na początku lat 1970-ch ten
    australijski FORD o wspaniałych właściwościach napędu parowego został
    zignorowany przez przemysł. Wtedy baryłka ropy kosztowała < 50$.

    http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI

    Jednak teraz cena baryłki ropy i polska akcyza na nią są tak wysokie, że
    powinniśmy pomyśleć o silniku który można zasilić praktycznie wszystkim
    co się pali i to bez dokonywania regulacji. (oleje, alkohole, nafta,
    benzyny, różne biogazy, gaz węglowy, LPG, propan butan itd).

    A co do kosztów dodatkowych - nie ma w przepisach podatkowych o akcyzie
    mowy o doliczaniu akcyzy do napędzania parowca na kołach, jest mowa o
    paliwie napędowym silników spalinowych tylko.
    Po pierwsze - w drogowym parowcu palenisko znajduje się poza silnikiem,
    a więc nie podlega to akcyzie. :)
    Po drugie - silnik parowy jest na parę wodną, więc akcyzę w % można
    sobie doliczyć do kosztów wody :)




    --
    refleksyjny konstruktor


  • 97. Data: 2013-09-11 21:15:01
    Temat: Re: chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-11 20:25, A.L. pisze:

    > To nie taki glupi pomysl. Samochody parowe maja dobra pzreszlosc
    >
    > http://www.steamautomobile.com/lcc/index.htm
    >
    > a i przyszlosc tez wyglada ciekawie
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car#Modern_steam_
    cars

    :) zgadza się


    > Przy okazji, jak idzie o "alternatywna energie"... Gdy za stanu
    > wojennego benzyna byla na kartki, pewien czlowiek pzrerobil malego
    > Fiata 126p na "holzgaz" czyli gaz uzyskiwany z suchej destylacji
    > drewna. Wtrwornica byla ciagnieta za samochodem na malej przyczepce.
    > Samochody pedzone "holzgazem" byly popularne podczas drugiej wojny
    > swiatowej. Napedzano w ten sposob ciezarowki. Demobilowe byly uzywane
    > do poznych lat 50, co jako male dziecie pamietam.


    Święte słowa. Czytałem o tym przypadkiem w literaturze o II wojnie Św.
    Takie przeróbki na holgaz były szczególnie bardzo popularne w Norwegii i
    całej Skandynawii, bo drzewa tam mieli taniego pełno.

    > Niesttey, nie moge znalezc informacji o tym Fiacie na holzgas. Za to
    > troche informacji tutaj
    >
    > http://www.forumsamochodowe.com/problemy-z-lpg/560-z
    rob-sam-holzgas.html
    >

    Super, dzięki za linki i ciekawe info :)


  • 98. Data: 2013-09-11 21:25:53
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
    > W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
    >
    >> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    >> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    >> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    >> wodę.
    >
    > Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
    > Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
    > mniejsza?
    >
    > Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    > spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    > dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    > niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    > tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.

    Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
    http://huzarpower.com/pl/emisja



  • 99. Data: 2013-09-11 21:39:41
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Refleksyjny,

    Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:

    [...]

    >> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    >> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    >> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    >> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    >> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
    > Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
    > http://huzarpower.com/pl/emisja

    1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
    temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
    spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
    najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
    ilości CO, HC i NOx. Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
    żeby można było je porównywać w ogóle.

    2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
    termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 100. Data: 2013-09-11 21:56:16
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Refleksyjny,
    >
    > Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    >>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    >>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    >>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    >>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
    >> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
    >> http://huzarpower.com/pl/emisja
    >
    > 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
    > temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
    > spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
    > najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
    > ilości CO, HC i NOx.

    A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
    jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:

    Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
    spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
    jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
    skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).

    Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
    odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
    mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
    następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
    spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
    warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
    Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
    ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
    powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
    czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
    skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
    szczególności silników wysokoprężnych.
    (...)
    żródło:
    http://huzarpower.com/pl/emisja

    > Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
    > żeby można było je porównywać w ogóle.

    A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
    parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.


    >
    > 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
    > termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
    >

    HA HA HA.
    To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)



strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: