  • Data: 2019-03-01 22:05:01
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 1 Mar 2019 20:42:31 +0100, ToMasz

    > jak chcesz mieć auto elektryczne, (nawet ładowane prądem z węgla) to
    > żadne, ale to żadne auto spalinowe mu nie podskoczy

    Podskoczy, tylko będzie znacznie droższe. Na przykład takie Audi S4 (z
    silnikiem 3.0) co ma 5.1 do setki kosztuje grubo ponad 200 tys. zł a mimo
    tego nadal wyje przy jeździe jak szalony dzik, a więc komfortu takiego jak
    w T nie ma. :P

    > trochę nijak się to ma do naszych warunków, gdzie królują
    > albo nowe tanizny, albo średnio komfortowe auta nastolenie.

    Nie interesuje mnie jak to się ma do "naszych warunków". Istotne jest jak
    się robi porównanie dwóch samochodów -- więc nie robi się tego odnosząc się
    tylko do jego ceny nie uwzględniając parametrów. Zresztą EE to wyjaśnia
    między innymi.

    > Jaki będzie koszt wymiany akumulatorów po 10 latach w elektryku?
    > Ile razy bedzie trzeba robić "regeneracje"?

    Zapytaj się tego co kupił niedawno 5-letnią Teslę S po Taxi z przebiegiem
    525 000 km (większość spaliniaków tyle nie przejeżdża w 20 lat a nawet w
    życiu, a jeśli nawet, to remont silnika w większości przypadków murowany) i
    ma od nowości oryginalne baterie z pojemnością 85%.

    --
    Pozdor
    Myjk