  • Data: 2019-03-02 15:36:04
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    o ile dobrze widzę, Bolko zauważył ze Tesla wiąże się ze strasznymi
    wydatkami. tym bardziej dla niego, domyślam się że Polaka.
    Ja w którymś z poprzednich wątków, zauważyłem że Tesle się palą, a
    przynajmniej jedna się w Polsce spaliła. W podsumowaniu zauważyłem że
    jedna sztuka to słaba próba statystyczna, ale ta jedna sztuka to jednak
    problem którego nie da się nie zauważyć.
    Ty w tym wątku wskazałeś przykład _jednej_ taksówki, który - dalej tak
    uważam - jest fake newsem, albo półprawdą.

    > W takim razie przelicz łaskawie czy ta taksówka zarobiła na siebie czy
    > straciła. Bo znowu bełkoczesz od rzeczy.

    Przepraszam, ale gówno zarobiła. Jak chcę zarobić na taksówce, to kupuje
    stare auto, tanie, tanio robiące kilometry, czyli teraz coś na gaz, a 5
    lat temu jeszcze można było pomyślec o dieslu. Gówno klienta obchodzi
    jakim samochodem jedzie. Zakładając że po mieście jedziesz ze średnią
    maksymalną 30km/h, auto musiałoby cały czas wozić klientów, bez stania
    na postoju. To jest teoretycznie możliwe, ale żaden ale to żaden realny
    biznesplan nie bierze takich realiów pod uwagę.

    > Mój telefon po 4 latach trzyma się bardzo dobrze,
    TWÓJ. jeden na całą ludzkość. bo reszta kupuje baterie co 2 lata albo i
    częściej. Ja mam miernik usb. Polecam, leczy skutecznie "moim zdaniem" i
    "wydaje mi się". Dobrze traktowana bateria w telefonie po 2 latach, z
    prawie 4000mah ma 1800mah. Podobna bateria katowana, (telefon w roli
    tabletu do zabawy) po 6 miesiącach ma 570mAh.

    > Gdzie wcześniej takie pytanie zadawałeś, że je ponawiasz? I co to ma
    > wspólnego z tematem?
    Ano to, że technologia na świecie jest na podobnym poziomie. amd i intel
    robią procesory o podobnej wydajności, honda, ford, skoda - silniki o
    podobnej sprawności i wszyscy producenci akumulatorów - również. Sory, w
    tym wątku - nie wszyscy. W tesli są akumulatory które mają sprawność o
    25 punktów procentowych większą od przeciętnej, trwałość o kilka razy
    większą od przeciętnych, a kable pomiędzy ładowarką tesli a elektrownią
    są nadprzewodnikami.
    Nie. Końcówka powyzszego zdania jest ironią. pokazującą, że jeśli te
    dane wyssane z dupy głupich dziennikarzy byłyby prawdziwe, zmieniłyby
    boleśnie gospodarkę globalną. coś jak druga rewolucja przemysłowa.
    Dlatego pisze o elektrowni szczytowo pompowej. wyboraź sobie że masz w
    dupie normalne życie, osiedlasz się w bieszczadach, latem panelami
    słonecznymi ładujesz aklumulatory a zimą odzyskujesz z nich energię na
    ogrzewanie. Da się tak? JAsne, ale akumulator będzie miał wielkość
    basenu olimpijskiego a sprawność 60%.

    > Masz chorą głowę.
    A Ty jesteś lekarzem że cię to interesuje?
    Świat, ludzkość ma to do siebie, że w pewnych okolicznościach łatwo jest
    manipulować tłumami. Telewizja manipuluje ludzimi jak chce. Samochody
    elektryczne długodystansowe nie mają nic wspólnego z ekologią i
    ekonomią. Litr paliw kopalnych zamieniony na prąd, da mniejszy zasięg
    elektrycznego pojazdu niż spalinowego. Spróbujesz podważyć tą teze w
    naukowy sposób? JEśłi tak - stanę się członkiem Twojego koscioła.
    Po wypraniu mózgu ludzie łykają bezkrytycznie to co im się mówi, albo
    sprzedaje. Apple sprzedaje amazing, producenci jenasów dziury na
    kolanach, a Musk swoje Tesle. I żeby było jasne. Nie mam zamiaru
    przeciwko takiemu systemowi protestować. Kijem Wisły nie zawrócę. Ale
    uczę swoje dzieci, krytycznego podejścia do każdej sprawy. Co innego
    jest robić to czy owo pozwalając sobie na to, a co innego robić to samo,
    z przekonaniem że to jest dobre, albo jedyne wyjście. Ty odrzucasz inne
    rozwiązania. Idealnie wpisujesz sie w schemat człowieka który
    bezkrytycznie wierzy w to co mu się do głowy nakładło.

    ToMasz