  • Data: 2019-03-02 14:05:45
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-01 o 21:45, Myjk pisze:
    > Fri, 1 Mar 2019 10:09:19 -0800 (PST), Bolko

    > A się ludzie dziwią, że się samochodów nie gazuje. :P

    > Ja tu nie widzę żadnego problemu.

    > Cieszę się Twoim szczęściem, ale co to ma wspólnego z powyższym
    > stwierdzeniem że u nas 5-6x więcej za paliwo płaci niż w stanach w związku
    > z tym elektryk, pomimo relatywnie wysokiej ceny (choć jak uwzględnić
    > komfort i parametry, tj. TM3 w najgorszej wersji objeżdża większość ICE
    > nawet kręconych aby robić za auta sportowe), zwróci się szybciej niż zrobi
    > to w stanach?

    Nie zwróci się nigdy przy przeciętnych warunkach.
    Jeśli przejeżdżasz 15 tys. km rocznie to na paliwo wydajesz 5 tys. zł
    rocznie. W 10 lat - 50 tys. To jeszcze nie daje różnicy w cenie
    samochodu elektrycznego i spalinowego. Jeśli przejeżdżasz 30 tys -
    wydasz na paliwo 100 tys. co już może mieć sens, ale baterie w elektryku
    się zużywają i po 7 latach musisz kupić nowe, znów za kilkadziesiąt tys.
    zł. To na razie studnia bez dna. Trzeba poczekać na lepsze baterie.
    T.