    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: ceny dysków twardych
    Date: 13 Dec 2011 13:35:27 GMT

    Dnia 13.12.2011 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:

    > Wcale tego nie wiadomo.
    >
    > Poza tym HDD dalej ma monopol na duże pojemności. Spróbuj
    > zbudować petabajtową macierz na SSD, a zbankrutujesz :)
    >
    > Może się wręcz okazać, że najpopularniejszym rozwiązaniem
    > najbliższych lat będą dyski hybrydowe a la Momentus XT, a
    > nie "czyste" SSD. Przynajmniej do czasu, gdy pojemność i
    > niezawodność SSD nie wzrosną.

    Hybryda nie ma największej zalety SSD - seeku o ponad rząd
    mniejszego - łatwiej jest zrobić system SSD+HDD i samemu
    aplikacyjnie fragmentowac dane na częściej/rzadziej używane
    niż polegać na statystyce oferowanej przez hybrydy - system
    jest bardziej przewidywalny. Niestety największą bolączką
    SSD jest żywotność, a właściwie jej brak. Sam zajechałem bazami
    danych 2 dyski SSD i to w dość krótkim czasie, i skończyło się
    na raid0 z sas + archiwum na greenach - i właśnie własnej
    fragmentacji bazy na dane aktualne i archiwalne na dwóch
    tablespace.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".