  • 41. Data: 2012-12-07 11:23:24
    Temat: Re: znowu pijany skurwysyn lekki ot
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2012, J.F wrote:

    > Czyzby po wypadku nalezalo do poszkodowanego biegac, pieniadze mu wciskac,
    > pokwitowania brac, liczac na to ze sad nie orzeknie zaplaty w sprawie karnej,
    > a zaplacone ... jest pewna szansa odzyskania ich od ubezpieczyciela.

    Tylko szansa.
    Taki ubezpieczyciel na 100% ma prawnika który powinien znać art.21.1
    ustawy ;)
    Streszczając - nie ma *uprzedniej* zgody na zaspokojenie roszczeń
    poszkodowanego, nie ma "skutków prawnych wobec zakładu" (ubezpieczeń).
    Znaczy regres nie przysługuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-12-07 12:21:58
    Temat: Re: było: znowu pijany skurwysyn
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 12/06/2012 10:06 PM, ToMasz wrote:

    > nie wiem jaki Ty masz system ocen.. ogólny. Jak Two je dzieci mimo
    > zakazu nabroją to raz wolno, drugi tak samo, za trzecim..... też? Moim
    > zdaniem każdy ma prawo do błędu (co nie zwalnia z odpowiedzialności) ale
    > drugi błąd (wykroczenie) albo trzeci?

    No i?

    > (wielokrotne przekraczanie
    > prędkości) TO właśnie jest problemem naszych przepisów, że za każde masz
    > taką samą karę. czyli gapa, który nie zwolnił wjeżdżając do wioski,
    > dostanie tyle samo co "miszcz kierownicy" za 5 razem łamiący
    > ograniczenie.

    Albo jeden jest niedzielnym kierowcą a inny jeździ dużo i często. I
    wykroczenie w przypadku tego pierwszego ma większą szansę zakończyć się
    wypadkiem niż 5 wykroczeń w wykonaniu tego drugiego.

    > no trudno się mówi. inny sposób oceny. naginaj, ale
    > pamiętaj że tak nie wolno, bo jak przegniesz, to zapłacisz za te
    > wszystkie nagięcia które Ci się nazbierały. więc przegiął, zabił ludzi.

    Wywód zawiały a mało składny...

    > Jakby go nie oceniać, recydywa była,

    Była "recydywa" w wykroczeniach a nie w powodowaniu wypadku.

    > choć prawnik może powiedzieć że nie
    > spełnia jakiegoś tam kryterium, doprowadził do śmierci - tu ciężko się
    > kłócić. moim zdaniem to właśnie prawo teraz broni go przed linczem ze
    > skutkiem śmiertelnym.

    Być może choć wątpię -- ta rodzina jakoś nie przejawia amerykańskiego
    zwyczaju siedzenia w sądzie by czerpać bezpośrednio satysfakcję z
    wyroku. Życia i zdrowia nie wróci nawet i wyprucie flaków sprawcy-debilowi.

    > Popatrzmy jednak na nasze prawo inaczej. załóżmy że komuś tam, trzeba
    > dać za podobne przestępstwo maksymalny wymiar kary. Co by musiał
    > _WIĘCEJ_ zrobić PRzemysław żeby bez wątpienia dostał maksymalny wymiar?
    > Zgwałcić zwłoki? Po kolei wszystkie? Czy wsteczny i po każdym trupie
    > jeszcze raz?

    Np. być wcześniej sprawcą wypadku i jechać np. mimo orzeczonego zakazu
    prowadzenia pojazdów?

    \SK

  • 43. Data: 2012-12-07 12:29:12
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 12/06/2012 04:05 PM, Andy Niwinski wrote:

    > "Artur Maśląg" <n...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Taa?

    Tak.

    > A czym jest popierdalanie 100 kmh w mieście?

    Puknij się.

    > Zabawą w kotka i
    > myszkę? Kazał mu ktoś? Biedaczek wpadł w pośliz, bo mu kotek na drogę
    > wyskoczył?

    Wpadł w poślizg bo jechał jak debil (którym zapewne jest) -- ale to nie
    jest zabujstwo tylko stwarzanie zagrożenia, a nawet właśnie spowodowanie
    śmiertelnego wypadku.

    > A choćby dlatego, że w jego wykonaniu to była recydywa.

    Nonsens. Spowodował wcześniej wypadek (wypadek nie kolizję)?

    > Przeczytaj artykuł.

    Sam to zrób, tym razem ze zrozumieniem.

    > Na nieszczęście mamy takie sądy jakie mamy i człowiek walący w
    > ciężarówkę stojąca w lesie za wzniesieniem i to bez świateł, zostaje
    > skazany za uszkodzenie ciała (teściowej w jego samochodzie pękło żebro).

    No i?

    > A taka gnida jak ten powyżej będzie się sądził i odwoływał.

    A ten "człowiek walący" co jechał grzecznie tylko wpadł w zaparkowany
    pojazd to nie ma prawa się sądzić i odwoływać?

    I jaki ten "człowiek walący" to za kratki trafił czy choćby "zawiasy"
    dostał?

    > I dalej
    > jeździł jak popierdolony. Teraz mu już prawka nie zabiorą.

    Na 10 lat zabrali ale nie zabiorą... Co ty pleciesz?

    \SK

  • 44. Data: 2012-12-07 12:57:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    On Fri, 7 Dec 2012, J.F wrote:

> [...]
    > Streszczając - nie ma *uprzedniej* zgody na zaspokojenie roszczeń
    >poszkodowanego, nie ma "skutków prawnych wobec zakładu"

    Domyslam sie ze celem tego przepisu bylo zabezpieczenie przed sytuacja
    gdy np daje tobie pare mln, a potem mowie "prosze o zwrot".
    W sytuacji gdy daje np 50 tys, a ktos potem uzyskuje w sprawie
    cywilnej 200 tys .. mysle ze lepsza taka szansa niz zadna :-)

    J.

  • 45. Data: 2012-12-07 13:14:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Thu, 6 Dec 2012, ToMasz wrote:

    >Rzuć okiem na słowa "po użyciu alkoholu" w art.43 ustawy ;)

    Ale to nas znow zwraca do problemu - na co zostal skazany, i czy OC
    wyplaci i bedzie potem sciagalo, czy nie wyplaci,
    a ofiara bedzie musiala sciagac :-)

    J.

  • 46. Data: 2012-12-07 13:46:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 06 Dec 2012 16:00:22 +0100 osobnik zwany Andy Niwinski
    napisał:

    > "masti" <g...@t...hell> schrieb im Newsbeitrag

    > Przeczytaj to jeszcze raz:
    >
    > "W podobny sposób sędzia Joanna Jurkiewicz potraktowała to, że
    > Przemysław
    > W. był wcześniej wielokrotnie karany mandatami za wykroczenia drogowe,
    > w większości wypadków za przekraczanie prędkości"
    >
    > a później pisz o "złapaniu za przekroczenie prędkości". Gościu z
    > premedytacją i z własnej, nieprzymuszonej woli używał samochodu nie
    > zważając na innych.

    ile razy dziennie łamiesz przepisy ruchu drogowego?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 47. Data: 2012-12-07 13:48:14
    Temat: Re: było: znowu pijany skurwysyn lekki ot
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 06 Dec 2012 21:47:05 +0100 osobnik zwany ToMasz
    napisał:

> [...]
    > Napisałem że to chyba nie tak działa, i dostałem kopy od każdego kto się
    > nawinął. dlaczego teraz sąd zasądza 200 tyś, OD SPRAWCY a nie z OC?

    dlaczego ludzie nie rozumieją jak działa ubezpieczenie? To nie
    ubezpieczyciel jest winien tylko sprawca. Jak ma ubezpieczenie
    pokrywające takie sytuacje to stamtąd uzyska pieniadze. Jeśli nie to
    zapłaci z własnej kieszeni.

  • 48. Data: 2012-12-07 14:11:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ubezpieczyciel jest winien tylko sprawca. Jak ma ubezpieczenie
    >pokrywające takie sytuacje to stamtąd uzyska pieniadze. Jeśli nie to

    Masti, ale nie przeczytales linkow ktore podalem.
    Jesli sad skazal cie na nawiazke - to skazal Ciebie, a nie
    ubezpieczyciela.

    Jesli sad w procesie karnym skazal cie na naprawienie szkody ... to to
    jest "srodek karny" dla Ciebie, a nie kara dla ubezpiezyciela.
    Aczkolwiek od 2011 SN uznal ze nie tak to trzeba interpretowac :-)
    Ale tylko "zobowiazanie do naprawienia szkody", o "nawiazce nic nie
    pisza.

    Dobra papuga pewnie podpowie poszkodowanemu powodztwo adhezyjne, "bo
    to pan szybciej pieniadze dostanie", a wtedy nie wiadomo - srodek
    karny czy odszkodowanie :-)

    J.

  • 49. Data: 2012-12-07 14:15:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Dec 2012 14:11:39 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > Masti, ale nie przeczytales linkow ktore podalem. Jesli sad skazal cie
    > na nawiazke - to skazal Ciebie, a nie ubezpieczyciela.

    przecież to właśnie piszę. Co nie zmienia faktu, że (teoretycznie) mogę
    miec ubezpieczenie pokrywające te kary. W Polsce nie jest to zgodne z
    prawem, ale ubezpieczyciel z wyspy PituPitu mógły to zrobić.

  • 50. Data: 2012-12-07 14:19:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w
    napisał:

> [...]
    >miec ubezpieczenie pokrywające te kary. W Polsce nie jest to zgodne z
    >prawem, ale ubezpieczyciel z wyspy PituPitu mógły to zrobić.

    Ale jednoczesnie kazdy kierowca, no - kazdy pojazd, ma obowiazkowe
    ubezpieczenie od szkod ktore wyrzadzil. Ktore ma obowiazek naprawic
    poszkodowanemu szkode.

    J.