-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.d
e!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
From: tá´Ź
Subject: Re: bulgot amerykańskiego v8
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ko283t$r83$1@node2.news.atman.pl>
<51a4baa8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
<ko2ge3$4e7$1@node2.news.atman.pl>
X-No-Archive: Yes
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 28 May 2013 16:10:14 GMT
Lines: 25
Message-ID: <51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1369757414 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1254 80.52.166.102:39927
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493544
[ ukryj nagłówki ]Deflegmator wrote:
> Jedyna wada to spalanie, co najwyżej. Te silniki przejezdzaja
> milion kilometrów bez awarii. Pod warunkiem częstych wymian oleju o
> zalecanych parametrach oczywiście. Porównaj to z nowoczesnymi
> turbotraktorami z Europy. :-)
Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania konstrukcji -- bo
mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o mocy
ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
podziwu czy choćby dobrego?
Popatrz na silniki europejskie, tam masz (pomijając eko-bzdury) bardzo
dopracowany osprzęt i sensownie pomyślany zapłon i dlatego europejskie
silniki brzmią dużo grzeczniej -- bo pracują równo i nie marnują paliwa
na "obsługiwanie" ogromnych turbulencji w dolocie i wydechu. Jeszcze
bardziej dopracowane są silniki japońskie, to często inżynieryjne perełki.
A amerykańskie V8? Ma pojemność i nic więcej, prosty, wręcz chamski
silnik. Robiono je dlatego, że paliwo w Stanach było bardzo tanie, a dużo
łatwiej zwiększyć pojemność starego, chujowego silnika niż opracować nowy
o zoptymalizowanej konstrukcji.
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.13 17:07 J.F
- 28.05.13 19:18 Maciek
- 28.05.13 19:44 Budzik
- 28.05.13 19:52 DoQ
- 28.05.13 20:08 p0li
- 28.05.13 21:15 Deflegmator
- 28.05.13 21:35 Ryszard G.
- 29.05.13 00:19 Tomasz Pyra
- 29.05.13 00:41 Deflegmator
- 29.05.13 01:10 tá´Ź
- 29.05.13 01:15 tá´Ź
- 29.05.13 01:19 tá´Ź
- 29.05.13 07:52 Maciek
- 29.05.13 09:00 a...@g...com
- 29.05.13 09:18 komar
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security