eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybulgot amerykańskiego v8Re: bulgot amerykańskiego v8
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.d
    e!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    From: tá´Ź
    Subject: Re: bulgot amerykańskiego v8
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ko283t$r83$1@node2.news.atman.pl>
    <51a4baa8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko2ge3$4e7$1@node2.news.atman.pl>
    X-No-Archive: Yes
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 28 May 2013 16:10:14 GMT
    Lines: 25
    Message-ID: <51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1369757414 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1254 80.52.166.102:39927
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493544
    [ ukryj nagłówki ]

    Deflegmator wrote:

    > Jedyna wada to spalanie, co najwyżej. Te silniki przejezdzaja
    > milion kilometrów bez awarii. Pod warunkiem częstych wymian oleju o
    > zalecanych parametrach oczywiście. Porównaj to z nowoczesnymi
    > turbotraktorami z Europy. :-)

    Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania konstrukcji -- bo
    mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o mocy
    ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
    podziwu czy choćby dobrego?

    Popatrz na silniki europejskie, tam masz (pomijając eko-bzdury) bardzo
    dopracowany osprzęt i sensownie pomyślany zapłon i dlatego europejskie
    silniki brzmią dużo grzeczniej -- bo pracują równo i nie marnują paliwa
    na "obsługiwanie" ogromnych turbulencji w dolocie i wydechu. Jeszcze
    bardziej dopracowane są silniki japońskie, to często inżynieryjne perełki.

    A amerykańskie V8? Ma pojemność i nic więcej, prosty, wręcz chamski
    silnik. Robiono je dlatego, że paliwo w Stanach było bardzo tanie, a dużo
    łatwiej zwiększyć pojemność starego, chujowego silnika niż opracować nowy
    o zoptymalizowanej konstrukcji.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: