  • Data: 2009-02-02 13:49:46
    Temat: Re: budżetowy do 600?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Feb 2009 13:03:35 +0100, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    >IMHO inwestycja znacznie lepsza - bo będzie taniej, sprzęt będzie
    >znacznie porządniejszy i bardziej stabilny (markowe komputery są
    >stabilne jak skała), a do tego dochodzi aspekt wychowawczy - legalne
    >oprogramowanie...

    Z tą stabilnością to ja bym mimo wszytko nie przesadzał. Mam pod
    opieką ~70 sztuk poleasingowych 4-5 letnich biurowych Delli OptiPlex
    GX270N z 2004 z jednego z banków. Mam od 2 lat. Było ~20 sztuk więcej
    ale tyle mniej więcej padło. Głównie zasilacze i dyski ale w paru
    sztukach także płyty główne. Zepsute służa jako źródło części bo tak
    to jeszce z 10 sztuk byłoby do wywalenia. Komputery służa do zwykłych
    prac biurowych (Office, WWW, poczta) wiec jakoś specjalnei nei są
    katowane. Czyli ~1/3 mi w ciągu dwóch lat padła - gdyby nie to że
    dostałem je jako darowizna to bym płakał ;-) Inna sprawa że ostatnio
    swoim rodzicom w miejsce padniętego Celerona 600MHz sprezentowałem
    właśnie małego desktopika Della SX 270 który robi za podsatwkę pod
    monitor. Co do legalnego oprogramowania to nie jest tak pięknie -
    nalepka Win zwykle jest tylko że jest to Win który sprzedano do użytku
    pierwotnemu użytkownikowi i MS często uważa że dalsza odsprzedaż -
    nawet z komputerem - nie jest legalna. Niby lepeij niż system piracki
    ale moze się okazac że trezab bezie udowadniać że nie jest się
    jeleniem.

    Zdrówko