  • Data: 2009-06-02 07:40:51
    Temat: Re: budka w srodku zadupia :)
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro wg Ciebie nieużywane powinny być nieaktywne to powinni Ci zabrać
    > samochód. Co się tak uczepiłeś tego 0202122 w budce? Są przecież inne
    > numery dostępowe nie z 020 wg Ciebie powinni stworzyć ich czarną listę?

    Nic nie rozumiesz.
    Pisząc "nieużywane" (nie przeznaczone do uzywania) uslugi powinny być
    wyłączane i wie o tym każdy administrator (każdy rozsądny adnimistrator)
    danego systemu narażonego na ataki.
    Powinni chronić SWÓJ numer przed tym aby ktoś przez niego nie zrobił czegoś
    złego i aby im później oszczędzić czasu i środków na wyjaśnianie sytuacji.
    BTW: Automaty posiadają "czarną listę" numerów wsadzonych tam z różnych
    powodów i 0202122 na niej jest.
    Nie ma go na restrykcji centralowej tylko i to mnie właśnie zdumiewa bo w
    pozostalych przypadkach listy te zazwyczaj pokrywają się.
    Pamietaj też, że wszelkie wypadki, katastrofy zdarzają się właśnie dlatego,
    że decyzyjny człowiek albo zlekceważy sytuację (jak Ty) albo uzna się za
    "najmądrzejszego" i stwierdzi że "po co to wycinać bo JA nie wiem jak ktoś
    mógłby tym zrobić coś złego".
    Ja też nie sądzę, że to duży problem ale uwierz mi, że niejednym systemem
    się opiekuję (telefonicznym, informatycznym itp choć są to male lokalne
    systemy i nie robię tego zarobkowo) i życie mnie nauczyło, że
    nieprzeznaczone do korzystania usługi nalezy wyłączać SKUTECZNIE a nie
    liczyć że np ktoś ich nie zauwazy, nie zada sobie trudu itp.
    Nawet jeśli ja nie wiem jak ktoś mogłby tej uslugi użyć to nie znaczy że nie
    można jej użyć BO NIE JESTEM NAJMĄDRZEJSZY.
    Może znaleźć się ktoś mądrzejszy i z mego zadufania skorzysta.
    Może dlatego systemy, któym się opiekuję nie mają problemów.
    Bo podchodzę do życia z pokorą i ostrożnoscią.
    Niestety systemy, którymi opiekują się koledzy miewają problemy.
    Ale to czym się zajmuję to nie tylko mój zawód ale i pasja.
    Niestety wielu administratorów zajmuje się swym zadaniem nie wkładając w nie
    serca.
    Ja w każdym razie zrobił bym tak że to z czego zdaniem operatora użytkownik
    ma nie korzystać (bo w automacie jest na "czarnej liście") dałbym też na
    resrykcję na centrali. Tak jak to jest z innymi numerami.
    Zrobił bym tak bez dywagacji czy komuś sie "będzie chciało".
    Swego czasu mnie tu na Grupie obsztorcowano za "pisanie bajek" że można
    zadzwnić na koszt abonenta radiodostępu NMT.
    Ileż to ważnych osób osądzało mnie od czci i wiary, zasypując fachowymi
    terminami i cytując "mądre wykłady".
    Niestety okazalo się że miałem rację co w końcu przyznano.
    Dlatego i ja starm się zajmować się swoją dziedziną w pokorze. Zycie mnie
    już nauczyło że nie pozjadalem wszystkich rozumów i przeciwnik może być
    mądrzejszy.
    Skoro tak to czasem robię coś, (np wyłączam niepotrzebną usługę) z której ja
    gdybym był włamywaczem nie potrafil bym skorzystać.
    ALE WOLĘ NIC NIKOMU NIE UŁATWIAĆ.
    vari