  • 41. Data: 2011-07-01 22:20:19
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-01 12:13, The_EaGle pisze:
    (...)
    > Ten sam system który jest u nas - mówię o viatoll jest w Niemczech. :)

    Nie jest i nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    http://www.toll-collect.de

    Poczytaj sobie.

  • 42. Data: 2011-07-01 22:22:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > Twierdząc że w Niemczech żadne pudełko nie jest potrzebne lekko minąłeś
    > się z prawdą.

    Nie minąłem się - skoro da się podróżować bez, znaczy system taką opcję
    posiada.
    Ten w Polsce nie.

    > Gdzie napisałem że bez modułu nie możesz podróżować?

    Tutaj:
    "System działa w Niemczech dokładnie tak samo jak Polsce - w tirach montuje
    się moduł jak w Polsce"

    > Umiesz czytać ze zrozumieniem?

    Ja tak, dlatego masz kłopoty pisząc bzdury.

    > Przecież o tym napisałem. Jak jedziesz okazjonalnie to nie musisz kupować

    No właśnie.
    Co znaczy że system jest inny niż w Polsce i potrafi sobie poszukać
    samochodu po rejestracji.

    > Matrix wiecznie żywy... Nie rozpoznawanie a ewentualnie kontrola nr rej.

    To to samo.
    Bez rozpoznania nie ma kontroli.

  • 43. Data: 2011-07-01 22:25:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości news:

    > System niemiecki po za tym samym co w Polsce opartym na modułach ma
    > funkcjonalność pozwalającą na wpisanie nr rej i trasy jaką masz jechać.

    Czyli inną, tak czy nie?

    > Tzn że system NIE SPRAWDZA JAKA TRASA JEDZIESZ od pierwszej bramownicy do
    > ostatniej i liczy każdy km jak w przypadku posiadanego modułu a jedynie
    > ewentualnie weryfikuje czy nr rej xxx ma prawo znajdować się w tym
    > miejscu. To wszystko.

    Dokładnie - to wszystko i o to dokładnie chodzi.
    Weryfikuje, czyli odczytuje rejestracje.
    A to już wystarczy do dowolnej modyfikacji softu odpowiadającego za
    rozliczanie.

    Nasz takiej opcji nie posiada, więc należy założyć że i z tą
    funkcjonalnością jest problem.

  • 44. Data: 2011-07-02 00:02:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011 17:26:29 +0200, Cavallino wrote:

    >W jakim sensie co innego? Gdzie widzisz różnicę?

    Mniej wiecej taka sama jak gdyby zamiast podawac karte
    kredytowa/flotowa to stacja przyslala ci fakturke na numer
    rejestracyjny .. a, nie lepszy przyklad - przysle ci SM z Czluchowa
    propozycje mandatowa bo auto na twich numerach przekroczylo, ty
    pomyslisz "ale ja w zyciu w Czluchowie nie bylem", spytasz gdzie
    fotka, a oni - jaka fotka ? Nasze komputery rozpoznaja numery
    bezblednie i nigdy nie nie myla.

    J.

  • 45. Data: 2011-07-02 09:29:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > pomyslisz "ale ja w zyciu w Czluchowie nie bylem", spytasz gdzie
    > fotka, a oni - jaka fotka ? Nasze komputery rozpoznaja numery

    Czyli chodzi Ci o to, że skuteczność tego systemu jest taka sobie?
    Może tak być, tego nie wiem.
    Niemniej i tak wolałbym żeby była RÓWNIEŻ możliwość zapłaty z góry, bez
    konieczności tych formalności które wiążą się z wydaniem urządzenia na
    płatność z dołu, a które obecnie powoduje gigantyczne kolejki na granicach
    (wydawanie 1 sztuki trwa nawet godzinę).

    BTW: A jak to jest z obcokrajowcami, jak oni płacą?
    Przecież chyba bez zapłaty nikt nie powinien ich z kraju wypuścić, wysyłanie
    faktury do Kazachstanu chyba nie wchodzi w rachubę.

  • 46. Data: 2011-07-02 10:08:34
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 30 Cze, 23:57, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:
    > mam nie potwierdzone informacje iz na tych bramkach bedzie
    > zainstalowany system identyfikacji tablic rejestracyjnych
    >
    > czyzby full monitoring kradzionych / przejezdzajacych aut?

    Nie wiem jak działa viatoll, ale I-Pass Express działa tak, że
    najpierw próbuje czytać transponder, a dopiero jak nie przeczyta wtedy
    kamera robi zdjęcie. Potem (domniemam, że jest to przetwarzane później
    gdzieś w centrali) system automatycznie rozpoznaje numery
    rejestracyjne i dostaję na maila "Warning" żebym sobie sprawdził
    transponder, jeśli na dany numer rejestracyjny był zarejestrowany
    transponder. Jeśli nie był, to mandat. A jeśli nie rozpozna system
    tablicy rejestracyjne? Myślę, że w tych rzadkich przypadkach wchodzą
    do pracy "ręczni" urzędnicy tak jak przy fotoradarach.

  • 47. Data: 2011-07-02 10:17:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 09:29:40 +0200, Cavallino wrote:

    >Czyli chodzi Ci o to, że skuteczność tego systemu jest taka sobie?

    Raczej "dokladnosc" a w zwiazku z tym i rzetelnosc rozliczen.

    >Może tak być, tego nie wiem.

    Mniej wiecej wiem na czym polega rozpoznawanie obrazow.
    Zadanie .. jest trudne.

> [...]
    >(wydawanie 1 sztuki trwa nawet godzinę).
    >BTW: A jak to jest z obcokrajowcami, jak oni płacą?

    Ja tam nie wiem, ale tu sie podaje i konta przedplacone
    http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/obsluga-kli
    enta?limitstart=5

    wez tez pod uwage mozliwosci - chyba nie chcesz kasy na kazdym
    skrzyzowaniu ? Ten niemiecki system tez nie jest swietny, bo nie
    mozesz zmienic trasy, i chyba nikt ci nie zwroci za niewykorzystane
    kilometry.

    >Przecież chyba bez zapłaty nikt nie powinien ich z kraju wypuścić, wysyłanie
    >faktury do Kazachstanu chyba nie wchodzi w rachubę.

    Zdaje sie ze karnet TIR stanowi pewna forme zabezpieczenia - w koncu
    taki tir z Kazachstanu moze wiezc spirytus do Norwegii, a po drodze
    spirytus wyparuje i kto zaplaci nalezne podatki ?
    Ale na drogi to nie dziala, zbyt drobne pieniadze :-)

    Widze ze nawet w przypadku krajowych firm wymaga sie Gwarancji.

    J.

  • 48. Data: 2011-07-02 10:21:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja tam nie wiem, ale tu sie podaje i konta przedplacone
    > http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/obsluga-kli
    enta?limitstart=5

    Co nie znaczy że można zawrzeć umowę bez posiadania tony papierów firmy,
    pełnomocnictwa do zawierania umów w imieniu firmy dla kierowcy czy tejże
    gwarancji.

    To są papiery które są potrzebne do założenia konta w banku, a nie do
    zapłaty za przejazd autostradą, nawet kupno samochodu wymaga mniej
    formalności.
    Ten co to wymyślił powinien natychmiast wylecieć z roboty.

> [...]
    > skrzyzowaniu ? Ten niemiecki system tez nie jest swietny, bo nie
    > mozesz zmienic trasy, i chyba nikt ci nie zwroci za niewykorzystane

    Jesteś pewien, że gdzieś taka możliwość nie istnieje?

  • 49. Data: 2011-07-04 09:19:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-07-01 17:57, *Bydlę* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Nie ma tam takiego zakazu.
    > I nigdy nie było.
    > ;>

    --cyt--
    "Zgodnie z § 4 ustęp 6 Rozporządzenia Ministerstwa Transportu, Poczty
    i Telekomunikacji Republiki Słowackiej nr. 464/2009, które weszło w
    życie 20 listopada 2009 r. systemów nawigacyjnych i podobnych do nich
    urządzeń, przymocowanych do przedniej szyby za pomocą przyssawki lub
    innego podobnego urządzenia nie wolno umieszczać w polu widzenia kierowcy."

    Lukáš Lopatník
    Consul
    Embassy of the Slovak Republic
    Napisane: Grudzień 01, 2009, 16:21:50
    --cyt--
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 50. Data: 2011-07-04 09:24:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-07-04 09:19, *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    Dodatkowo:
    http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=d
    oprava/cesta/sdu/2009_464.pdf