  • 11. Data: 2014-01-29 12:19:26
    Temat: Re: brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    On 2014-01-29 11:50, pawell32 wrote:

    > jak mowa o rejonie Wrocławia to jest to mux3.
    > jak poda dokładną lokalizację to może się okazać,
    > że jest bliżej inny nadajnik.

    I OIDP MUX3 zazwyczaj ma mniejszą moc. Więc tu też może być problem,
    dlaczego 1 i 2 odbiera, a 3 nie.

    Piotr

  • 12. Data: 2014-01-29 12:32:01
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-01-29 12:19, Uncle Pete pisze:

    > I OIDP MUX3 zazwyczaj ma mniejszą moc. Więc tu też może być problem,
    > dlaczego 1 i 2 odbiera, a 3 nie.

    coś w tym jest, choć zgodnie z rozpiską Emitela wszystkie
    nadajniki pracują z mocą 100kW

  • 13. Data: 2014-01-29 17:30:31
    Od: Frez <f...@g...com>

    Napisałem mało szczęśliwie "1 MUXa" mając na myśli "jednego" a nie
    "pierwszego":-)
    Tak jest, chodzi o MUX 3 ze Ślęży (Wrocek).Spróbuję po zejściu śniegu
    pobiegać jeszcze po dachu..

  • 14. Data: 2014-01-29 21:33:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.01.2014 17:30, Frez pisze:

    > Napisałem mało szczęśliwie "1 MUXa" mając na myśli "jednego" a nie
    > "pierwszego":-)
    > Tak jest, chodzi o MUX 3 ze Ślęży (Wrocek).Spróbuję po zejściu śniegu
    > pobiegać jeszcze po dachu..

    ale nadal nie podałeś lokalizacji

  • 15. Data: 2014-02-02 17:06:45
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-01-28 21:02, Frez pisze:
    > Odległość 60km od nadajnika. MUXy z kanału 55(746Mhz) i 58 (770Mhz) ok,
    > choć sygnał obu jest na około 70%. Tymczasem kanał 25 zero.
    >
    > Antena siatkowa(no, badziewna z Casto) + wzmacniacz i dawało się jakoś
    > odbierać ale bez kanału 25.Wywaliłem wzmacniacz, wstawiłem taki, gdzie
    > wytwórca GWARANTUJE stosowne pasmo i nadal dupa. Kanału 25 nadal nie ma:-(
    > A na pewno nadaje...
    Dziwna sprawa- po wyłączeniu zasilania do wzmacniacza,odbiór kanału 25
    jest ok. ale za to pozostałe MUXy znikają.
    Przesterowanie?

  • 16. Data: 2014-02-02 18:32:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 17:06:45 +0100, Frez napisał(a):

    > Dziwna sprawa- po wyłączeniu zasilania do wzmacniacza,odbiór kanału 25
    > jest ok. ale za to pozostałe MUXy znikają.
    > Przesterowanie?

    Zaiste, dziwne :) łatwo wytłumaczyć czemu pozostałe znikają, trudniej
    wyjaśnić czemu pojawia się 25 kanał.
    Jedno jest pewne - większość wzmacniaczy antenowych w amatorskich
    instalacjach jest stosowana bez potrzeby (winno się stosować je jedynie tam
    gdzie długi kabel antenowy powoduje niedopuszczalne straty). Weź ty wywal w
    ogóle ten wzmacniacz, zastąp symetryzatorem i sprawdź co będzie :)
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2014-02-03 07:57:25
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-02-02 17:06, Frez pisze:

    > Dziwna sprawa- po wyłączeniu zasilania do wzmacniacza,odbiór kanału 25
    > jest ok. ale za to pozostałe MUXy znikają.
    > Przesterowanie?

    to zrób sobie przełącznik na pilota ;-)

    do tej pory nie podałeś lokalizacji, więc otwórz mapę i sprawdź
    czy nie ma blisko nadajnika doświetlającego na 25 kanale.
    i zamień wzmacniacz na symetryzator jak radzi kolega.

  • 18. Data: 2014-02-15 20:28:34
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-02-03 07:57, pawell32 pisze:
> [...]
    Problem rozwiązany. Wymieniłem zasilacz wzmacniacza antenowego z 12V na
    5V i wszystko gra. Sygnał był przesterowany.

  • 19. Data: 2014-02-15 20:51:04
    Od: "DareckY" <D...@g...com>

    Użytkownik "Frez" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Problem rozwiązany. Wymieniłem zasilacz wzmacniacza antenowego z 12V na 5V
    > i wszystko gra. Sygnał był przesterowany.

    Trzeba było wywalić wzmacniacz i założyć symetryzator . Bo zasilanie z
    5V'tów to nic nie daje wzmocnienia tylko przepuszcza sygnał bez tłumienia
    :-)

  • 20. Data: 2014-02-15 23:21:38
    Temat: Re: brak odbioru 1 MUXa co mo?e by? powodem?
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-02-15 20:51, DareckY pisze:

    > Trzeba by?o wywali? wzmacniacz i za?o?y? symetryzator . Bo zasilanie z
    > 5V't?w to nic nie daje wzmocnienia tylko przepuszcza sygna? bez t?umienia
    > :-)

    Tyle,że na symetryzatorze odbiór był b.lichy- pixeloza.