  • 1. Data: 2016-01-02 16:08:16
    Temat: booster - jak zbudowany?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    czy w boosterach (przenośnych skrzyneczkach do odpalania aut) siedzi coś
    więcej (w sensie elektroniki) niż dobry akumulator? żeby zbudować coś
    takiego do odpalania prądożernego auta wystarczy kupić porządny
    akumulator żelowy?

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-01-02 16:44:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wystarczy kupic nowy akumulator o pojemnosci takiej jak podaje producent samochodu.

  • 3. Data: 2016-01-02 17:22:39
    Temat: Re: booster - jak zbudowany?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    > Wystarczy kupic nowy akumulator o pojemnosci takiej jak podaje producent samochodu.

    tyle to wiem, zastanawia mnie tylko co jest w takich boosterach -
    gabarytowo są małe, a odpalają duże diesle (mówię o "profesjonalnych" za
    kilka tysięcy zł, bo te za kilkaset pewnie odpalają tylko benzyniaki)

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-01-02 18:18:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ddddddddd,

    Saturday, January 2, 2016, 4:08:16 PM, you wrote:

    > czy w boosterach (przenośnych skrzyneczkach do odpalania aut) siedzi coś
    > więcej (w sensie elektroniki)

    Zazwyczaj bywa wbudowana ładowarka...

    > niż dobry akumulator?

    Niekoniecznie dobry - ważne, żeby był sprawny i naładowany.

    > żeby zbudować coś takiego do odpalania prądożernego auta wystarczy
    > kupić porządny akumulator żelowy?

    Mi wystarczał tani akumulator 7Ah do awaryjnego wspomagania rozruchu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-01-02 18:35:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2016 o 16:08, ddddddddd pisze:
> [...]
    > więcej (w sensie elektroniki) niż dobry akumulator? żeby zbudować coś
    > takiego do odpalania prądożernego auta wystarczy kupić porządny

    no właśnie. jak owo urządzenie działa? Bo jak "daje" okolice 12V w
    czasie rozruchu - to trochę lipa - za mała wydajność prądowa. może
    byłoby lepiej gdyby tam były super kondensatory?
    Ja jednak zastanawiam się nad budową przenośnej ładowarki do akumulatora
    samochodowego. Alumulator żelowy, przetwornica step-up na 14.5v,
    ogranicznik prądu do 10A i wtyczka do zapaliczki. przypuszczam że takie
    podładowanie przed rozruchem, strzelam - 3 minuty, może bardzo dużo zmienić.
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-01-02 19:31:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > na 14.5v, ogranicznik prądu do 10A i wtyczka do zapaliczki.
    > przypuszczam że takie podładowanie przed rozruchem, strzelam - 3

    Z praktyki wynika, że zdrowy akku zakręci a niezdrowemu nie pomaga
    zaniesienie do domu i ładowanie gdzie prądu pod dostatkiem, ciepło i
    całe instrumentarium dostepne. Dwa słabe, 44Ah i przyniesiony z domu 36
    Ah dają radę tylko żeby drugi miał dobre zaciski do podłączenia. Mam
    kable wyprowadzone do kabiny pod dywanikiem i drugie klemy. Ładowanie
    zamiast przyniesienia ma minus ze trzeba czekać a pewności zapalenia
    nie ma.

    Dziś jest -13st, benzyny 66Ah zapaliła a 44Ah nie. Samochód służbowy to
    jednak pułapka i zuo. Po jakimś czasie nie chce się jeździć bez sensu
    prywatnymi tylko dla ładowania.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2016-01-02 19:41:12
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 18:35:42 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > podładowanie przed rozruchem, strzelam - 3 minuty, może bardzo dużo zmienić.

    Tylko jakie źródło chcesz dać? Jaki akumulator mały da Ci 20A na wyjściu? Ile w te 3
    minuty podniesiesz napięcie? Raczej nie naładujesz tak dużego rozładowanego
    akumulatora do 14.5V w 3 minuty.

  • 8. Data: 2016-01-02 19:53:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tylko jakie źródło chcesz dać? Jaki akumulator mały da Ci 20A na wyjściu? Ile w te
    3 minuty podniesiesz napięcie? Raczej nie naładujesz tak dużego rozładowanego
    akumulatora do 14.5V w 3 minuty.

    Mam auto, które od -5 ma kłopoty z zapalaniem. niema szans aby tanio to
    naprawić. akumulator kupiony rok temu, ten poprzedni 3 lata temu. wtedy
    varta teraz supermarket. Z doświadczenia wiem, że spięcie aut kablami
    rozruchowymi, nie tyle pomaga w rozruchu, tylko powoduje szybkie
    naładowanie "zdechlaka" Tak działają kable z marketu, ktorych przekrój
    to 1.5mm kwadrat. pytanie, czy w czasie takiego doładowania, przez nie
    płynie 10A czy 50A?
    U mnie jest tak, że albo zapali od razu, albo akumulator zdechnie. Wiec
    chciałbym aby to piewsze zakręcenie było jak najbardziej energiczne.

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-01-02 20:20:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno masz zuzyte takie uszczelki co na tlokach sa. Jak sa dobre to nie ma w Polsce
    temperatur zeby silnik nie odpalil, chyba ze z Suwalk jestes i jest zima stulecia.

  • 10. Data: 2016-01-02 20:31:32
    Temat: Re: booster - jak zbudowany? (ot)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pewno masz zuzyte takie uszczelki co na tlokach sa. Jak sa dobre to nie ma w Polsce
    temperatur zeby silnik nie odpalil, chyba ze z Suwalk jestes i jest zima stulecia.

    mam silnik HDI. To któreś tam auto z HDI. ten akurat ma problem z
    którymś wtryskiem. Radzi sobie jak pali, ale jak zapala to nie. w
    okolicy niema mechaników którzy rozkminają takie problemy. albo nie mają
    wcale interfejsu diagnostycznego (lexia/planet), albo jadą po kolei:
    zawór egr, przepływomierz.... Z drugiej strony nikomu też nie chce się
    sprawdzać przelewów. tak czy owak, ponad tysiaka wydałem na diagnozy z
    drobniutkimi naprawami. Auto jeździ pięknie, zapala idealnie jak są
    dodatnie temperatury. przy minus5 jest ciężko przy -10 loteria.
    Akumulator nowy, (drugi), rozrusznik kupiłem mocniejszy, zregenerowałem,
    kable i świece żarowe - w stanie bardzo dobrym.

    ToMasz