  • 41. Data: 2012-06-13 11:12:31
    Temat: Re: bmw x3 2008 za 19.900 zł ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PJ,

    Wednesday, June 13, 2012, 8:15:42 AM, you wrote:

    > //Tobie się wydaje, że szkoda calkowita to auto do kasacji?

    > troche trudno mi sie merytorycznie odniesc do tego przypuszczenia ...
    > jezeli natomiast chcesz sie po prostu dowiedziec jak wyglada proces
    > usuwania szkod komunikacyjnych w DE uzyj niemieckiej wikipedii,
    > szukaj: Totalschaden i tematy pokrewne

    Ale co mnie obchodzi niemiecka wikipedia?

    Banalna stłuczka nienowego samochodu, skutkująca wystrzeleniem kilku
    poduszek oraz uszkodzeniem kilku drogich eelementów skutkuje szkodą
    całkowita w rozumieniu ubezpieczyciela. Ale nie skutkuje zlomowaniem
    samochodu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2012-06-13 11:24:19
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

> [...]
    > poduszek oraz uszkodzeniem kilku drogich eelementów skutkuje szkodą
    > całkowita w rozumieniu ubezpieczyciela. Ale nie skutkuje zlomowaniem

    A co powiesz na to ??

    Certyfikat pojazdu na części (PARTS ONLY) czyli złom nie do
    zarejestrowania w USA jako całość nawet po wyklepaniu a u nas jeździ
    zarejestrowany.

    Aukcja w PL: otomoto.pl/bmw-325-automat-jasne-skory-C23777368.htm

  • 43. Data: 2012-06-13 12:44:58
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Ale co mnie obchodzi niemiecka wikipedia?

    nie mam pojecia jaki jest Twoj krag zainteresowan ale zawsze warto sie
    doksztalcac ...

[...]

    to prawda aie nie bardzo rozumiem jaki to ma zwiazek z tym konkretnym
    przypadkiem kiedy zniszczeniu uleglo auto stosunkowo mlode, o dosc
    duzej wartosci rynkowej na ktorym "oplaca sie" zrobic przekret ?

    PS po dluzszym zastanowieniu wyglada na to ze to niemieckie TU w
    pogoni za minimalizacja strat wykreowaly ten proceder ...
    zarejestrowanie auta z przyklepanymi Totalschaden jest w DE niemozliwe
    lub nieoplacalne wiec TU sprzedaja wraki na licytacjach zeby
    zminimalizowac straty, jesli auto zostanie w DE poddadza je
    recyclingowi i wszystko jest OK ale jest oczywiscie opcja ze wywedruje
    do PL i tu zostanie poddane "zamianie" na skradziony egzemplarz, jako
    ze auta do tej pory znikaly w PL, niemieckie TU nie mialy z tym
    wiekszych problemow ale kiedy zaczynaja znikac w DE (latwiej znalezc
    biorce) juz robi sie niewesolo ... wniosek jest oczywisty, nawet dla
    Niemcow :-)

    P.

  • 44. Data: 2012-06-13 13:19:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PJ,

    > //Ale co mnie obchodzi niemiecka wikipedia?

    Mógłbys cytować zgodnie z zasadami obowiązującymi w usenecie?

> [...]
    > przypadkiem kiedy zniszczeniu uleglo auto stosunkowo mlode, o dosc
    > duzej wartosci rynkowej na ktorym "oplaca sie" zrobic przekret ?

    Odnosze się do pomysłu centralnej ewidencji pojazdów ze szkodą
    całkowitą, jakbyś nie zauważył kontekstu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2012-06-13 13:53:28
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-06-12 19:41, MarcinJM pisze:

    > heh, slupca, zaglebie magikow, nie kupowac nic w trojkacie slupca,
    > gniazno, pleszew. Wiem, bo z tamtad pochodze. :)

    Nie na darmo na fachowców z tego zagłębia mówi się "metaloplastycy spod
    Pleszewa" :D

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 46. Data: 2012-06-13 21:16:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 12 Jun 2012 22:52:19 -0700 (PDT), PJ wrote:

    > //Ale nie ma takiej listy
    >
    > sugerujesz ze niemieckie TU nie wie za ktore auta ile wyplacilo ?

    Z całą pewnością każde TU wie co komu płaci ale nie ma to żadnego
    znaczenia.

    Bo nie ma nadal żadnej centralnej listy samochodów które są sprzedawane dla
    dokumentów.

    Nawet jeżeli jakiś ubezpieczyciel stworzyłby taką listę, to nikomu jej nie
    odda, bo oznaczałoby to dla nich konkretną stratę finansową.
    Bo spalone BMW nieumieszczone na takiej liście jak widzisz warte jest ze
    20000zł (skoro są klienci, to jest tyle wart), po umieszczeniu go na tej
    liście nie sprzeda się nawet za 5zł.
    Dlatego więc ubezpieczyciel bardzo nie będzie chciał się taką listą dzielić
    - woli przytulić kasę za wrak, bo szansa że ukradziony przeszczep będzie
    ubezpieczony u jakiegoś innego ubezpieczyciela jest znaczna.

    A kradzieże samochodów ogólnie są jak najbardziej na rękę ubezpieczycielom,
    więc nie licz na ich współpracę w tej kwestii.

    > czy
    > raczej masz na mysli niemoznosc wylistowania pozycji: Totalschaden &
    > odpowiedniej kwoty ?

    A jak to kwota i dlaczego właśnie taka?

    > jesli stukniesz auto zarejestrowane w DE i TU/
    > odpowiedni urzad orzecze Totalschaden to dostaniesz (poprzez swojego
    > ubezpieczyciela w PL) komplet kwitow a wiec m.in. decyzje o szkodzie
    > calkowitej, wysokosc wyplaconego odszkodowania, dane pojazdu itp itd

    Szkoda całkowita będzie orzeczona w większości przypadków jak wystrzeli
    poduszka powietrzna. I większość z tych samochodów nadal da się naprawić
    bez żadnego złodziejstwa.
    Metoda która a 99% fałszywych alarmów jest słaba.

  • 47. Data: 2012-06-13 21:24:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 12 Jun 2012 06:47:34 +0200, megrims wrote:

    > Ale nikomu oprócz osoby, która kupi takie gorące auto po przeszczepie
    > to nie przeszkadza.

    No jeszcze jest ten któremu ukradli dawcę...

  • 48. Data: 2012-06-13 21:28:59
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-13 21:24, Tomasz Pyra pisze:

    > No jeszcze jest ten któremu ukradli dawcę...

    Dostanie odszkodowanie z AC i kupi sobie nowe. I wszyscy się cieszą.
    Facet będzie miał nowe BMW, a BMW sprzeda kolejne auto.

  • 49. Data: 2012-06-13 21:31:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-12 11:10, PJ pisze:
> [...]
    > wrakiem.www.automo.pl- Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię
    > wypadkową.
    >
    > jesli to platny serwis to zrobcie promocje dla wlascicieli BMW,
    > sprowadzonych, kupionych w atrakcyjnej cenie :-) ... choc mysle ze
    > juz jest za pozno, pms rozni ludzie czytaja, funkcjonariusze
    > takze ...ale ich moga spowolnic procedury wiec szybsza bedzie prywatna
    > inicjatywa np. detektyw R, ktory taka liste zalatwi w pare godzin,
    > pozniej "zaprzyjazniony" funkcjonariusz (a raczej kilku) mozolnie
    > zweryfikuje VIN-y w CEPIK-u i juz R odtrabi sukces w TVN ...

    Ja moje 535d kupiłem u Olszowca jako EX-AG. Jeszcze
    było na gwarancji z przebiegiem 18kkm.

    Potem okazało się, że zderzak przedni klejony i malowany.

  • 50. Data: 2012-06-13 21:34:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-12 11:17, DoQ pisze:
> [...]
    o/9781-uwaga-2002-bmw-330-330i-cabrio-m-pakiet-wbabs
    53432ju91298

    > A Wy tam na tym forum naprawdę wierzycie, że ktoś wyklepał to BMW?

    A nie pamiętacie tego filmu w przyśpieszonym tempie jak był tylko
    przód jakiegoś auta i odbudowali z niego nówkę bezwypadek?
    Jakiś ruski chyba był.