  • Data: 2011-07-24 10:23:43
    Temat: Re: bity nie bajty > do PC
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Remek <r...@t...pl> napisał(a):
    > Nie. Nie mówię o odczycu\oie stanu pinów prtu I/O. Mam nadzieję, że jako
    > programista wiesz co to jest rejestr znaczników procesora i nie muszę Ci
    > tego wyjasniać. Związek z tematem ma.

    Rejestr znaczników podałeś przecież jako wyjątek. A temat dotyczy analizy
    przychodzących z peryferium danych a nie flag.

    > Procesor nie ma nic do rzecz? Faktycznie. Przecież w komputerze nie
    > pełni on żadnej roli i jest niepotrzebny.

    Niczego takiego nie napisałem. Podreśliłem, że wątek dotyczy peryferiów i
    dlatego nie ma znaczenia czy procesor operuje na bitach, bajtach, czy całych
    słowach, np. 32-bitowych.

    > Jednak jeśli przyjmiemy, że
    > jest potrzebny ponieważ zarządza/wykonuje większość procesów
    > zachodzących w komputerze to jest faktem, że nie potrafi wykonywać
    > operacji na pojedyńczych bitach, Minimalną dawką danych dla CPU jest bajt.

    Po pierwsze zależy o jakim procesorze mowisz. Po drugie "dawka danych" to
    bardzo ogólne pojęcie. Czym innym jest sprawdzanie znaczników, czym innym
    dostęp do pamięci a czym innym I/O. STM32 pozwala na przykład ustawiać
    pojedyncze bity na GPIO.

    > Rzeczywiście w pytaniu było o wczytywaniu bitów do komputera. Czyli jak?
    > RS nie może być? Przestań się wygłupiać, bo nie wiem czy żartujesz, czy
    > mówisz poważnie,

    A Ty? Przecież jakby chodziło o RS to w ogóle tego wątku by nie było. Chodzi
    o inny protokół i dlatego było pytanie o wykorzystanie portu równoległego
    albo linii kontrolnych RS.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/