  • Data: 2020-08-09 21:47:43
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-08-09 13:54, J.F. wrote:

    > Klimy male, niech wlacza podgrzewacze wody po 7 kW :-)
    >
    > Widziales wykresy Michała - u niego takie skoki po 15V sie zdarzaja.
    >

    > A licze sobie tak ... jakie druty sie rozchodza od transformatora ?
    > 500m drutu miedzianego fi 10mm ma ok 0.1 ohm.
    > Jak trafo ma 100kW, ~150A na faze, to w sam raz mamy 15V spadku przy
    > pelnym obciazeniu.
    > Oczywiscie niektorzy mieszkaja blizej i spadek powoduja tylko na kawalku
    > - i mniejszy.

    Jarku - u mnie od słupa (stoi w narożniku u sąsiada przy granicy ze mną)
    do domu najkrótszą drogą idzie 5x10mm^2 (standardowe 14kW mocy
    przyłaczeniowej), ale jak załatwiałem papiery na budowę domu, to
    energetyka zażyczyła sobie postawienia mojej skrzynki jakieś 60m od
    słupa, w połowie przeciwległej dłuższej granicy działki i podłaczenia
    skrzynki do słupa przewodem 5x120mm^2. Oczywiście na mój koszt. I
    oczywiście posłałem ich na drzewo.

    > A sasiedzi akurat nie biora ...

    zależy od okolicy. Ja mieszkam obecnie na małopolskiej wsi, 400m od
    trafo, jestem 7 na linii od trafo. Pomiędzy mną a trafo są dwie
    instalacje PV, jedna tak z 5kW, druga jakieś 6-7kW, do trzeciej sąsiad
    tuż obok mnie się już szykuje. Zaraz za mną będzie za jakiś czas
    kolejna.. 350 m za mną jest dom, na którym jest jakieś 40kW w panelach.
    Rolnictwem tak naprawdę to mało kto się zajmuje, więć w ciągu dnia pobór
    prądu niewielki, a trafo chyba jeszcze z czasów, gdy w zagrodzie było
    parę żarówek, jakaś cyrkulatka i może jakiś bojler elektryczny. Jedynie
    linia obok mnie jest sprzed 4-5 lat, bo w poprzedniej się słupy
    poskładały ze starości i szadzi której zimy.
    Z drugiej strony parę kilometrów dalej mam kolegę z PV na osiedlu domków
    na granicy administracyjnej miasta Krakowa - on jeszcze takich problemów
    nie ma, tam ma kto konsumować.

    więcej..
    jak idę z dzieckiem na spacer to od wiosny w zasadzie co tydzień/dwa na
    jakiejś kolejnej zagrodzie pojawiają się panele
    Teraz jest "Mój prąd", "czyste powietrze", ulga termomodernizacyjna plus
    programy dotacji gminnych. Jak dają to brać, jak biją to uciekać ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał