  • 81. Data: 2014-07-14 11:43:57
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 10:21, RadoslawF wrote:

    > Bo nie ma znaczenia kto ten kabel kładzie. Ważne jest aby położyli
    > i podłączyli tak jak trzeba.

    Jak już mówiłem jedź zmieniaj olej do gumiarza albo nawet piekarza.
    Zawory niech ci reguluje hudraulik (nawet nazwa się zgadza).

    Shrek

  • 82. Data: 2014-07-14 11:54:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 10:13, MichałG wrote:

> [...]
    > ostatnie sprawdzenia i podłaczenia, i okazuje sie brak jednej żyły (ktos
    > połozył 2x zamiast 3x). Prosta pomyłka, która przeszła wszystkie(?)
    > sprawdzenia robót zanikowych itp...Na na jedynej możliwej trasie kabla
    > własnie konczy sie układanie wielkoformatowych płyt z konglomeratu... :-).
    > Zgadnij, ile kosztuje uzupełnienie pomyłki i przesunięcie terminu
    > odbioru.... :-)
    > Jak sie dowiesz, to wyleczysz sie z prowizorek, i prowizorycznych
    > fachowców. Dlatego napisano, że jestes odważny. Przypadek skrajny ale

    A tam od razu skrajny. Kable o odporności ogniowej ułurzone w zwykłym
    korycie, kable przeprowadzone przez "fajkę" przed jej skręceniem (i
    skręcone w chinskie es), albo tak zupełnie prosto - przewód z
    żółtozieloną żyłą do łączników. 3x1,5 zamiast 3x2,5, śwadomość tego, że
    wywalony w ścianie o odporności ogniowej otwór trzeba będzie uszczelnić
    i to nie zaprawą, że puszki trzeba opisywać i to według jakiegoś
    schematu a nie jak się komu wydaje, a każdemu wydaje się inaczej. O tym,
    że zmiany to do dokumentacji trzeba nanosić, a w końcu o tym, że jak
    układamy kabel piekarzem, to nie ma pewności, że ktoś drugiego końca
    tego kable nie podłączy gdzie nie trzeba. No i piekarze zapewne
    doskonale wiedzą, że korytka to tylko na odcinakach poziomych? Że we
    współczesnym biurowcu są 4 typy koryt i gdzie który kabel ułożyć.

    Jak już pisałem - wszystko się da, nie wszystko warto.

    Shrek.

  • 83. Data: 2014-07-14 12:06:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-14 11:43, Użytkownik Shrek napisał:

    > Jak już mówiłem jedź zmieniaj olej do gumiarza albo nawet piekarza.
    > Zawory niech ci reguluje hudraulik (nawet nazwa się zgadza).

    Olej wymieniam w specjalistycznym zakładzie w którym właściciel
    siedzi przy kasie a olej i filtry wymienia pracownik.
    Nie wiem czy ten pracownik nie jest na przykład piekarzem i
    nie interesuje mnie to.
    A jak jadę do mechanika wyregulować zawory to się pytam czy
    potrafi w moim wynalazku i ile zapłacę a nie czy ma odpowiednie
    papiery. A ty sprawdzasz swoim mechanikom uprawnienia ?

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2014-07-14 12:33:04
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-12, o godz. 10:23:44
    dddddddd <f...@e...com> napisał(a):

> [...]
    > Elektryk może wziąć do okablowania murarza, dopóki nie podłączy
    > zasilania i sprawuje nad nim nadzór to nic złego się nie stanie. Jak
    > mu wytłumaczy to i murarz gniazdka pozarabia, jak elektryk po
    > sprawdzeniu kilku stwierdzi że robi to dobrze, to tak naprawdę nie
    > musi mieć kogoś z SEPem do takich prac. Podobnie na budowie, przecież
    > większość pracowników budowlanych robi wszystko, pewnie gdzieś mieli
    > do czynienia z laniem betonu, gdzieś z czymś innym, przecież to nie
    > są skomplikowane prace (o ile ktoś z głową to nadzoruje)

    Też tak kiedyś myślałem. Bo przecież sieć komputerową (kable i
    zarobienie punktów) też może wykonać byle elektryk. A telefoniarz to
    już w ogóle sobie poradzi bo przecież narzędzia czy patchpanele w sumie
    takie same. Po paru doświadczeniach wolę zlecać położenie kabli
    fachowcom którzy znają standardy, wiedzą jak wykonać pomiary sieci i na
    co zwracać uwagę przy montażu niż kolesia z pokrewnej branży który
    przecież jakieś kable w jakieś korytka kładł w przerwach miedzy
    wylewaniem betonu i kładzeniem płytek.

    Co do zbrojarzy to w młodości latem zasuwałem 2 czy 3 lata na budowie
    fabryki jako pomocnik zbrojarza. I o ile związać drutami pręty po paru
    godzinach szkolenia większość potrafi to zbudowanie według planów
    odpowiednią strukturę przestrzenną zbrojenia obiektu to już nie taka
    prosta rzecz. Podobnie jak ocenić czy parametry lanego betonu są
    odpowiednie i zgodne z projektem.

    Zdrówko

  • 85. Data: 2014-07-14 12:45:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-13, o godz. 23:39:17
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > A o ile znam zasady panujące na budowach to papiery musi mieć
    > szef ekipy (czy właściciel) i on odpowiada za poprawność wykonania
    > roboty. A czy kładący ten kabel są piekarzami, hydraulikami
    > czy elektrykami nikt nie wnika.

    Wiesz - jeśli chodzi o autostrady (bo w sumie o takie budowy tu chodzi)
    to mam pewne doświadczenie z jednym z wykonawców. Siostra pracuje
    w SKANSKA - między innymi pracowała na budowie A1 3miasto-Grudziądz i
    potem Grudziądz-Toruń. I na ich budowach każdy musi mieć odpowiednie
    papiery. Także w firmach podwykonawców. Nie mam bata. Firma mocno
    niepaństwowa a wymaga.

    Zdrówko

  • 86. Data: 2014-07-14 12:48:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 12:06, RadoslawF wrote:
> [...]

    > siedzi przy kasie a olej i filtry wymienia pracownik.
    > Nie wiem czy ten pracownik nie jest na przykład piekarzem i

    Ale ufasz, że się na tym zna i to nie piekarz?

    > A jak jadę do mechanika wyregulować zawory to się pytam czy
    > potrafi w moim wynalazku i ile zapłacę a nie czy ma odpowiednie
    > papiery. A ty sprawdzasz swoim mechanikom uprawnienia ?

    Nie. Za to jak zatrudniam elektryków, to ufam właścicielowi że zatrudnia
    profesjonalistów. Jak potem okaże się że jeden z drugim nie mają pojęcia
    "bo robią tylko co szef każe" to pójdę do szefa i powiem, że nie tak się
    umawialiśmy - jak powie mi że może zatrudniać piekarzy i mi nic do tego,
    to postaram się, żeby miał na tej budowie pod górkę, a w miarę
    możliwości, żeby z niej wyleciał - proste?

    Shrek.

  • 87. Data: 2014-07-14 12:57:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 12:45, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Firma mocno
    > niepaństwowa a wymaga.

    Potwierdzam.

    Shrek.

  • 88. Data: 2014-07-14 13:02:35
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 14 Jul 2014 10:13:51 +0200, Micha?G napisa?(a):
    >
    > No ale co - piekarzy zatrudniali, czy cala mase elektrykow z
    > "uprawnieniami" ?
    firma elektryczna wyłoniona z przetargu( może raczej 'castingu')
    spełniająca warunki przetargowe.

    Zresztą dotyczy nie tylko elektryków.
    A przewody wentylacyjne czy spalinowe (odprowadzenie z junkersa)
    uszczelnione pianką montażową widziałeś?
    Bywają pomysły o których filozofom sie nie sniło.... :-)

    --

    pozdrawiam
    Michał

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 89. Data: 2014-07-14 13:16:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 12:45:44 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
    napisał(a):
> [...]
    > potem Grudziądz-Toruń. I na ich budowach każdy musi mieć odpowiednie
    > papiery. Także w firmach podwykonawców. Nie mam bata.

    Ale kierownik ekipy, czy wszyscy ?

    >Firma mocno niepaństwowa a wymaga.

    No, mosty Skanskiej stoja. Buduja chyba w miare szybko i jakby
    solidnie.

    Alpine Bau nie wiem jakie miala wymagania, ale budowe jednego mostu
    sp* pare razy ...

    J.

  • 90. Data: 2014-07-14 13:30:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 12:33:04 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
> [...]
    > co zwracać uwagę przy montażu niż kolesia z pokrewnej branży który
    > przecież jakieś kable w jakieś korytka kładł w przerwach miedzy

    No coz - ja wykonujac (dla pracodawcy) siec komputerowa wolalem
    gniazdka zacisnac samodzielnie. Ale kable ulozyl elektryk, i to bez
    wyzszych studiow.
    Oczywiscie trzeba go bylo pouczyc co ma robic, jak ma robic,
    dopilnowac - ale dobrze zrobil.
    Ja tez dobrze zrobilem, a przeciez, choroba, niewykwalifikowany
    jestem, nie mam zadnego certyfikatu zaciskacza gniazdek.

> [...]
    > godzinach szkolenia większość potrafi to zbudowanie według planów
    > odpowiednią strukturę przestrzenną zbrojenia obiektu to już nie taka

    Hm, nie robilem, ale skoro plany sa - to wedlug planow ?

    > Podobnie jak ocenić czy parametry lanego betonu są
    > odpowiednie i zgodne z projektem.

    Ale to ma inzynier nadzoru przeciez robic.
    No dobra, on tez z lapanki, doswiadczony zbrojarz/betoniarz moze mu
    podpowiedziec ze cos tu nie tak ...

    J.