  • 61. Data: 2014-07-13 19:33:56
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Jul 2014 16:39:32 +0200 osobnik zwany dddddddd
    napisał:

    > nie znam się na budowlance, nie potrafię kosztorysować takich prac, nie
    > mam doświadczenia więc odpadłbym w przetargu, no i na koniec nie mam
    > takiego kapitału aby rozpocząć taką działalność - to mnie powstrzymuje.
    > Przez to nie mam nawet zamiaru sprawdzać czy w ogóle jest taka możliwość
    > (w mojej obecnej branży wymagana jest niekaralność)

    nie umiesz, nie znasz się ale twierdzisz, ze wiesz lepiej :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 62. Data: 2014-07-13 21:48:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-13 17:51, Użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > lepszych generalnych pracownicy zostaną w trybie natychmiastowym
    > odsunięci od pracy (a w praktyce z budowy, bo okaże się, że dla piekarzy
    > akurat nie ma roboty). To że nikt ciebie nie zapytał znaczy tylko tyle,
    > że albo na mało poważnych budowach pracowałeś, albo nikomu nie przyszedł
    > do głowy pomysł, że do wykonywania elektryki przyprowadziłeś piekarzy i
    > w sumie ciężko się temu dziwić.
    >
    > Wiesz co - na drugi raz pojedź wymieniać olej do gumiarza - w końcu co w
    > tym skomplikowanego, żeby dupę mechanikowi zawracać - nawet większość

    To zależy czy jest przepis wymagający aby robol kładący jakiś
    kabel miał jakieś konkretne uprawnienia lub inny papier.
    O ile elektryk podpinający i uruchamiający musi mieć, to ktoś
    kto tylko kładzie kabel raczej nie.

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2014-07-13 23:02:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-13 21:48, RadoslawF wrote:
    > Dnia 2014-07-13 17:51, Użytkownik Shrek napisał:

    Na początek wkleję do czego się odnosiłem:

    "nie, na normalnej budowie zatrudniasz elektryka i nie pytasz go kto dla
    niego pracuje, jeżeli elektryk ma kaprys zatrudnić piekarza to nic ci do
    tego."

    > To zależy czy jest przepis wymagający aby robol kładący jakiś
    > kabel miał jakieś konkretne uprawnienia lub inny papier.
    > O ile elektryk podpinający i uruchamiający musi mieć, to ktoś
    > kto tylko kładzie kabel raczej nie.

    To będzie o tym dyskutował i inspektorem. A potem narzekał, że na tej
    budowie ma pod górkę. A potem na innych budowach.

    Shrek.

  • 64. Data: 2014-07-13 23:39:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-13 23:02, Użytkownik Shrek napisał:

    > To będzie o tym dyskutował i inspektorem. A potem narzekał, że na tej
    > budowie ma pod górkę. A potem na innych budowach.

    Czyli też nie znasz przepisu nakazującego bibolom kładącym kabel
    mieć jakieś uprawnienia. Co oznacza że inspektor tym kładącym
    kabel może sprawdzić badania lekarskie i szkolenie BHP.
    Jak mają to jeszcze może sprawdzić czy noszą kaski i ubranie
    ochronne (kamizelki odblaskowe) i to wszystko.
    A o ile znam zasady panujące na budowach to papiery musi mieć
    szef ekipy (czy właściciel) i on odpowiada za poprawność wykonania
    roboty. A czy kładący ten kabel są piekarzami, hydraulikami
    czy elektrykami nikt nie wnika.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2014-07-14 06:17:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-13 23:39, RadoslawF wrote:

> [...]
    > szef ekipy (czy właściciel) i on odpowiada za poprawność wykonania
    > roboty. A czy kładący ten kabel są piekarzami, hydraulikami

    Bo nikomu do głowy nie przychodzi, że to piekarz nie elektryk. Idź do
    Skanskiej z bandą piekarzy na budowę, to zobaczysz.

    Shrek.

  • 66. Data: 2014-07-14 07:05:16
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-13 17:04, J.F. pisze:

    > Czasem sie moze zdarzyc taki wymog w przetargu ... ale skoro
    > kwalifikacje takie wazne, to zapewne ich posiadacz najwiecej podpisuje
    > protokolow wykonania robot ... przez wspolpracownikow :-)

    dokładnie tak, główny wykonawca musi zapewnić kogoś z papierami, ale na
    palcach mogę policzyć sytuacje w których wszyscy pracownicy musieli
    okazać się uprawnieniami.
    Poza tymi sytuacjami nikt mnie nie zapytał czy nie jestem piekarzem :P

    Łukasz

  • 67. Data: 2014-07-14 07:09:53
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-14 06:17, Shrek pisze:

> [...]

    dokładnie tak jest

    > Bo nikomu do głowy nie przychodzi, że to piekarz nie elektryk.

    bo nikomu nie przyjdzie do głowy że aby zrobić rowek w ścianie potrzeba
    uprawnień czy szkoły

    Idź do
    > Skanskiej z bandą piekarzy na budowę, to zobaczysz.

    nie przypomnę sobie, czy to nie Skanska robiła AOW na wysokości ślimaków
    przy zjeździe stadion? akurat tam wiem że szwagier robił...

    Łukasz

  • 68. Data: 2014-07-14 07:11:28
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-13 19:33, masti pisze:

    > to u mnie byś wyleciał po pół godzinie. Po za tym rzed chwiła mówiłeś, że
    > wystarczy ich sprawdzać.

    bo wystarczy

    A teraz mówisz, że przez kilka dni nawet nie
    > zajrzałeś co robią. Odważny jesteś.

    gdzie to wyczytałeś?

    Łukasz

  • 69. Data: 2014-07-14 07:19:29
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-13 17:45, Shrek pisze:

    > I dalej cię nie stać, czy wyszło ci, że jednak bardziej się opłaca robić
    > takimi, co wiedzą co robią.

    wyszło mi, że mam prace serwisowe i pracownik nie ma wtedy żadnego
    nadzoru więc musi sam wiedzieć co robi. Jako pomocników nadal zatrudniam
    osoby bez doświadczenia. Nadal uważam że do kucia w ścianie nie jest
    wymagany doktorat z elektryki i wolę umysł doświadczonego pracownika
    wykorzystać do innych celów.
    Poza tym wyszkoliło się w tym czasie u mnie kilka osób które zatrudniły
    się w innych firmach już jako osoby z doświadczeniem, nie mając przed
    tym w ogóle styczności z tą branżą (nie elektryka, niskie prądy)

    Łukasz

  • 70. Data: 2014-07-14 09:43:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > nie umiesz, nie znasz się ale twierdzisz, ze wiesz lepiej :)

    jeżeli piszesz o więźniach na budowy to nie upieram się że jest to
    ekonomicznie uzasadnione (rozumiem że skoro twierdzisz że się nie znam,
    to ty to przeliczyłeś i wychodzi drożej), ale jeżeli o pracę pomocników
    elektryka to naprawdę nie rozumiem problemu.

    Łukasz