  • 31. Data: 2014-07-12 11:35:44
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-11 22:59, Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale ja raczej o czyms innym - koparke zatrudniamy, i dodatkowo powiedzmy
    > dwoch ludzi do lopaty, to juz mniej istotne czy oni zarabiaja po 10 czy
    > 20zl/h

    Ale właściwą robotę zrobi wtedy koparka a ci dwaj czy jeden od łopaty
    tylko wykona poprawki co zajmie mu pewnie mniej czasu niż koparce
    wykopanie tego dołka.

    > Przeszkolic zawsze mozna, przynajmniej wiadomo ile jeszcze lat popracuje
    > w firmie :-)

    Przeszkolenie kosztuje. Zauważyłeś że w ofertach pracy szukają ludzi
    z konkretnymi uprawnieniami lub umiejętnościami a nie chętnych
    do przeszkolenia ?

    > A co za problem wyslac na badania ?

    Dodatkowy koszt.

    > I to zatrudniajacy placi ?

    A kto miałby zapłacić ?

    > No coz, jak ostatni raz slyszalem o zatrudnianiu wiezniow, to bylo
    > raczej odwrotnie - robota zawieziona do wiezienia, zrobiona dosc dobrze,
    > ale placa ... minimalna.
    > Na wiecej przepisy nie pozwalaja, chocby zlecajacy byl chetny.
    > I sie zastanawiam czemu to ma sluzyc ... nauczyc ze pracuj, pracuj, garb
    > ci wyrosnie, a na papierosy nie zarobisz ?

    Bo jeśli w więzieniu jest warsztat to pracuje ale zatrudni tylko
    kilku więźniów i ma ograniczone moce przerobowe. Wożenie ich
    do pracy poza teren więzienia jest nieopłacalne.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2014-07-12 11:44:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-12 09:12, Użytkownik Shrek napisał:

    > Nie wydaje mi się, a na budowach bywam. Dobry cieśla (czyli zbrojarz) to
    > podstawa.

    Cieśla (szalunkowy) montuje i demontuje szalunki do których
    wlewany jest beton. Rozpoznasz go po noszonym przy pasku
    metalowym młotku.
    Zbrojarz to specjalista który układa zbrojenia (stalowe
    pręty) w miejscu gdzie będzie wylany beton. Rozpoznasz go
    po noszonych przy pasku obcęgach.
    Na malutkich budowach może się trafić budowlaniec jest i
    cieślą i zbrojarzem. Na dużych jest specjalizacja i odróżnisz
    ich po tym co robią i po wyposażeniu.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-07-12 12:34:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-12 11:10, dddddddd wrote:

    > Dobrze że nie pracuję pod tobą na budowach ;)
    > a w czym to przeszkadza?

    W tym, że potem nie można murarzowi wytłumaczyć, że faza to czarny a
    zero to niebieski, dlaczego od puszki do wyłącznika świecznikowego ma
    być przewód bez żyły żółto-zielonej a faza ma być po konkretnej stronie
    gniazda. Że przewody od instalacji siłowej i oświetleniowej nie mogą
    leżeć w jednym korycie z instalacjiami niskoprądowymi itp.

    > Rozumiem, że w domu niczego innego oprócz
    > elektryki nie tkniesz, bo to nie twoja branża?

    W domu to moja sprawa.

    Shrek.

  • 34. Data: 2014-07-12 13:21:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-12 12:34, Shrek pisze:

    > W tym, że potem nie można murarzowi wytłumaczyć, że faza to czarny a
    > zero to niebieski, dlaczego od puszki do wyłącznika świecznikowego ma
    > być przewód bez żyły żółto-zielonej

    znaczy wszyscy murarze to idioci czy daltoniści? bo nadal nie rozumiem
    co ci przeszkadza murarz rozróżniający kolory i umiejący czytać?
    Od kiedy według ciebie murarz może nazwać się elektrykiem? od kursu SEP?
    a może powinien technikum skończyć? Nie, wystarczy że zdobędzie
    doświadczenie jako pomocnik (ale nie u ciebie, bo według ciebie nie może
    zmienić branży?), a jak już będzie się czuł na siłach to zrobi
    uprawnienia...
    Do bruzdowania, układania przewodów, rozrabiania zaprawy czy trzymania
    drabiny nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, ja będąc w podstawówce
    jeździłem z ojcem na budowy i mu pomagałem - wystarczyło że powiedział
    co i jak zrobić...

    > a faza ma być po konkretnej stronie

    to znowu się coś zmieniło? bo jeszcze 3 czy 4 lata temu nie miało to
    znaczenia.

    > Że przewody od instalacji siłowej i oświetleniowej nie mogą
    > leżeć w jednym korycie z instalacjiami niskoprądowymi itp.

    czyli jednak uważasz że murarz to idiota, powiesz mu tak, a on i tak
    zrobi po swojemu. Podpowiem ci- to nie zależy od wyuczonego fachu.

    Łukasz

  • 35. Data: 2014-07-12 13:31:32
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "AL" napisał

    > zabawne jest to - ze nikt nie pisnie, ze najlepszym dla kierowcow i
    > panstwa bylby system winiet.

    Biorąc pod uwagę cenę przejazdu naszymi autostradami wineta
    kosztowałaby pewnie parę tysięcy złotych.

    --
    Hinek

  • 36. Data: 2014-07-12 13:40:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jul 2014 09:12:39 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie wydaje mi się, a na budowach bywam. Dobry cieśla (czyli zbrojarz) to
    > podstawa.

    Ciesla to nie zbrojarz !
    Ciesla pracuje w drewnie, a zbrojarz w metalu :-)

    A dalej to tak jak z elektryka - zadna filozofia kabelki polozy, a
    nawet do nich gniazdka przykrecic. Tylko ktos musi wytlumaczyc zasady,
    a ktos je zrozumiec i chciec stosowac.

    co do prac budowlanych ... watpie czy bym np tynkowac potrafil.
    Tez niby zadna filozofia, a jednak od sciany zaprawa odpada, a od
    packi nie :-(

    J.

  • 37. Data: 2014-07-12 13:46:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-12 13:40, J.F. pisze:

    > co do prac budowlanych ... watpie czy bym np tynkowac potrafil.
    > Tez niby zadna filozofia, a jednak od sciany zaprawa odpada, a od
    > packi nie :-(

    zgadza się, ale z jednej strony jak by ktoś ci chwilę poświęcił to
    mogłoby ci się udać (choć pewnie z estetyką by to nie miało wiele
    wspólnego więc lepiej żebyś przygotowywał podłoże pod tynkowanie :), a z
    drugiej strony - jak byś umiał tynkować, to i beton odpadałby ci od
    szufli, a nie od zbrojenia ;)
    No i wiesz o tym że tynkowanie ci nie idzie (a nie ma kto wytłumaczyć
    lub po prostu nie masz do tego smykałki) to bierzesz się za inne prace
    (farba od wałka łatwiej się odkleja, a mając minimum wiedzy nie odpadnie
    od ściany :)

    Łukasz

  • 38. Data: 2014-07-12 14:52:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-12 13:40, J.F. wrote:

    > Ciesla to nie zbrojarz !
    > Ciesla pracuje w drewnie, a zbrojarz w metalu :-)

    Fakt, nie do końca precyzyjnie się wyraziłem - nie zbrojarz, tylko
    ogólnie betoniarz;) Cieśla jak sama nazwa mówi robi w... betonie:P

    > A dalej to tak jak z elektryka - zadna filozofia kabelki polozy, a
    > nawet do nich gniazdka przykrecic. Tylko ktos musi wytlumaczyc zasady,
    > a ktos je zrozumiec i chciec stosowac.

    No własnie wbrew pozorom, żeby to dobrze zrobic, to trzeba się znać. Na
    oddpierdol to nawet hydraulik zrobi.

    Shrek.

  • 39. Data: 2014-07-12 15:00:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-12 13:21, dddddddd wrote:

    > znaczy wszyscy murarze to idioci czy daltoniści? bo nadal nie rozumiem
    > co ci przeszkadza murarz rozróżniający kolory i umiejący czytać?

    To może elektrycy zaczną murować, też żadna filozofia;) A tak na
    poważnie to mi przeszkadza, że murarz instalację spieprzy, a dobry (bo
    nie każdy) elektryk zrobi dobrze.

> [...]
    > a może powinien technikum skończyć? Nie, wystarczy że zdobędzie
    > doświadczenie jako pomocnik (ale nie u ciebie, bo według ciebie nie może

    Właśnie od wtedy, gdy będzie miał odpowiednie doświadczenie i papiery.
    Tramwaj się prościej niż samochód prowadzi - jesteś za tym, żeby murarze
    prowadzili tramwaje w wolnych chwilach?

    > to znowu się coś zmieniło? bo jeszcze 3 czy 4 lata temu nie miało to
    > znaczenia.

    Miało - norma mówi po której ma być stronie. W praktyce bez znaczenia,
    ale tak ma być i już. I własnie tu murarz zacznie dyskutować, że skoro i
    tak działa to czemu majster się przypierdala.

    > czyli jednak uważasz że murarz to idiota, powiesz mu tak, a on i tak
    > zrobi po swojemu. Podpowiem ci- to nie zależy od wyuczonego fachu.

    No bo murarz zna się na elektryce instalacjach niskoprądowych, a że w
    Polsce każdy zna się dodatkowo na futbolu, drogownictwie i medycynie, to
    z nudów autostradę zbuduje i wyrostek wytnie.

    Jak to takie proste, to czemu trzeba pilnować, żeby spieprzone nie było?

    Shrek.

  • 40. Data: 2014-07-12 15:07:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Jul 2014 01:46:02 +0200, AL napisał(a):
    > On 2014-07-09 01:21, Czesław Wiśniak wrote:
    > zabawne jest to - ze nikt nie pisnie, ze najlepszym dla kierowcow i
    > panstwa bylby system winiet.
    > Ja wole placic te 20EUR za winiete na drogi w Niemczech przez 3 miesiace
    > niz zrobic za ten sama kwote trase np. K-ce- Krakow - K-ce 4 razy (bo

    Ale skad wniosek ze dla Panstwa lepiej jak zaplacisz mniej ?
    Panstwo uwaza ze odwrotnie :-)

    Wszystkiemu winne SLD i rzad Cimoszewicza, choc casem wydaje mi sie ze
    to o rzad Buzka chodzilo, ale daty temu przecza.

    Tak czy inaczej - panstwo autostrady chcialo, a pieniedzy nie mialo.
    Wymyslilo wiec sobie ze autostrady powinni zrobic prywatni
    przedsiebiorcy, i zarabiac na bramkach. I nawet pozwolilo dwie takie
    zbudowac, a trzecia wydzierzawilo. Od tego momentu winietki staly sie
    niemozliwe.

    Co prawda probowano (bodajze Unia to wymusila) uzywac winietek dla
    ciezarowek, ale szybko sie okazalo ze Panstwo wiecej placi Kulczykowi
    i GTC niz te winietki warte. Co prawde mowiac wcale nie jest takie nie
    w porzadku, bo panstwo ma jeszcze wplyw z akcyzy od paliw.

    > U nas pewnie 80% cen drog zwiazane jest z poborem oplat (personal,
    > bramki i cale zaplecze z tym zwiazane).

    No nie, te nasze autostrady strasznie drogie sa, i to taki sobie
    interes.

    A jesli osoba na bramce zgarnia ~10zl/min, to jej pensja to sa jakies
    grosze w tym. A budka ze szlabanikiem nie kosztuje znow tak duzo.

    Ale juz te podwojne wiadukty na A4, aby bramki mogly gdzies zaistniec,
    to chyba spory koszt.

    J.