  • 11. Data: 2014-07-09 13:32:38
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-07-09 12:40, Czesław Wiśniak wrote:

    > Za winiety Pola dopiero mialy byc budowane autostardy ( w teorii). Czego
    > nie rozumiesz ?

    dokładnie.
    Minister Pol vel 'Winietou' ;) planował włąśnie zamach na kasę kierowców
    - mieliśmy zrzuciś się na budowę przyszlych autostrad płacąc winietami
    wykupywanymi obowiązkowo (czyli kolejny podatek drogowy).
    Na szczescie lud przejrzal na oczy i 'ciemny lud nie kupil tego
    rozwiazania'

  • 12. Data: 2014-07-09 13:55:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-09 13:32, AL pisze:

> [...]
    > wykupywanymi obowiązkowo (czyli kolejny podatek drogowy).
    > Na szczescie lud przejrzal na oczy i 'ciemny lud nie kupil tego

    OK.
    Nie interesuję się polityką ani rozgrywkami "wysokich urzędników", stąd
    nie wiedziałem o co chodzi.

    Ale pamiętam, że wiele (wielkie wiele) lat temu ktoś obiecywał, że za
    kilka lat to będzie kilka tysięcy km. autostrad.
    Jakby dobrze policzyć, to za okupacji szybciej autostrady (i drogi) były
    budowane niż teraz. A były budowane ręcznie, praktycznie bez maszyn.
    Betonowe. Stoją w dobrym stanie do dziś. Qrde :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2014-07-09 14:14:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jul 2014 12:08:34 +0200 osobnik zwany Adam napisał:

    > Nie rozumiem Twojego toku wypowiedzi. Winietę wykupujesz na przejazd
    > autostradą. Nie jeździsz autostradą, lub nie ma autostrady - nie
    > wykupujesz winiety. Winieta nie jest obowiązkowa.

    winiety Pola miały być za wszystkie drogi krajowe

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2014-07-09 16:08:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jul 2014 13:55:45 +0200 osobnik zwany Adam napisał:

> [...]
    > to za okupacji szybciej autostrady (i drogi) były budowane niż teraz. A
    > były budowane ręcznie, praktycznie bez maszyn. Betonowe. Stoją w dobrym

    po pierwsze nie były, po drugie budowano je w uproszczony sposób, po
    trzecie za ukradzione pieniądze, po czwarte siłami robotników
    przymusowych.

  • 15. Data: 2014-07-09 16:12:48
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    masti pisze:

    > po pierwsze nie były, po drugie budowano je w uproszczony sposób, po
    > trzecie za ukradzione pieniądze, po czwarte siłami robotników
    > przymusowych.

    były przed, reszta tak jak teraz....

    Michał

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2014-07-09 16:17:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Wednesday, July 9, 2014, 1:55:45 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > budowane niż teraz. A były budowane ręcznie, praktycznie bez maszyn.
    > Betonowe. Stoją w dobrym stanie do dziś. Qrde :(

    W dobrym stanie? Zapraszam na pohitlerowską d.k. 18.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-07-09 20:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@n...pl ...

    > Aha, to pardon. Zdarza sie kazdemu ;)

    Polecam czasami rozluznić co nieco :)

  • 18. Data: 2014-07-11 08:59:28
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-09 16:08, masti pisze:
    >po czwarte siłami robotników
    > przymusowych.

    no tych akurat w więzieniach mamy pod dostatkiem, al wiem - to nie
    ludzkie tak wykorzystywać biednego złodzieja czy innego bandytę ;)
    no i niby bezrobocie byłoby większe - ale zawsze można zostać
    górnikiem... :)

    Łukasz

  • 19. Data: 2014-07-11 12:02:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 11 Jul 2014 08:59:28 +0200 osobnik zwany dddddddd
    napisał:

    > no tych akurat w więzieniach mamy pod dostatkiem, al wiem - to nie
    > ludzkie tak wykorzystywać biednego złodzieja czy innego bandytę ;) no i
    > niby bezrobocie byłoby większe - ale zawsze można zostać górnikiem... :)

    tyle, ze obecnie nie opłaca się zatrudniac więźniów bo czasy budowy
    łopatami się dawno skończyły

  • 20. Data: 2014-07-11 18:48:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-11 12:02, masti pisze:

    > tyle, ze obecnie nie opłaca się zatrudniac więźniów bo czasy budowy
    > łopatami się dawno skończyły

    kiedy ostatnio byłeś na budowie?
    proporcje się zmieniły, kiedyś 100% było łopatą, teraz pewnie sporo
    mniej, jednak i tak strzelam że na jednego operatora mechaniki przypada
    kilkunastu/kilkudziesięciu/kilkuset(?) operatorów ręcznych (nie
    koniecznie łopaty)
    Szwagier robił na budowie obwodnicy Wrocławia, właśnie "przy łopacie", w
    nie małej ekipie, ja na co dzień jestem na budowach i tylko narzędzia są
    coraz lepsze (więc prace szybciej idą), ale ilość ludzi ta sama...

    Łukasz