    From: "pavellz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bezpieczeństwo?
    Date: Sun, 4 Jul 2010 20:06:23 +0200

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i0q37a$f70$1@news.onet.pl...

    > będzie ok. 50km/h przy równej masie pojazdów...

    http://www.youtube.com/watch?v=hyDtrum7D0g
    Własnie, a w przypadku matiza na tym filmie wszystko wskazuje na to,
    że zniszczenia są zredukowane przez niską masę pojazdu, bo on się
    po prostu odbija. ;)

    Pamiętajmy o wielu innych zmiennych - gwiazdki NCAPu są
    1. przyznawane w zależności od wielkości pojazdu, a więc 2 gwiazdki
    małego auta nijak się mają do 2 gwiazdek limuzyny
    2. co parę lat zmieniają się reguły przyznawania gwiazdek, więc należy
    porównywać auto do jemu współczesnych
    3. pamiętajmy jeszcze o tym do czego dane auto służy. Matiz jest
    autem miejskim, tak jak pisze autor wątku - doskonałym do wciskania się w
    korkach
    i nie marnowania pensji na benzynę traconą na jazdę z prędkością
    pielgrzymki.
    Przy takiej jeździe ciężko się zabić, natomiast na autostradzie - cóż, nikłe
    szanse
    dla pasażerów. Pytanie do czego auto Ci służy, bo w końcu to Ty nim
    jeździsz, a nie
    grono doradców a la wujek dobra rada. Sam osobiście zdecydowałem
    się na Sparka (ponoć bezpieczniejszy, mimo że dostał mniej gwiazdek od
    matiza - p. powyżej)
    właśnie z racji na to że osiągam prędkości ledwie dostrzegalne na
    prędkościomierzu. ;)
    Pocieszę Cię z kolei, że z racji na wielkość kilka razy udało mi się uciec
    przed czymś
    co na mnie jechało, bo ten cudak mieści się na poboczu, między samochodami,
    etc.

    Pzdr
    Paweł