-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " " <f...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
Date: Fri, 30 Dec 2011 19:09:25 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 114
Message-ID: <jdl295$f7v$1@inews.gazeta.pl>
References: <jdka2s$1mo$1@inews.gazeta.pl> <jdktnt$1vc$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1325272165 15615 172.20.26.236 (30 Dec 2011 19:09:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 19:09:25 +0000 (UTC)
X-User: fir
X-Forwarded-For: 31.61.128.254
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194564
[ ukryj nagłówki ]<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > jak ktos z grupowiczow zabieralby sie do parelelizowania
> > wioski?
> >
>
> czyli zeby jeszcze podsumowac dla konkretnego przypadku
>
> - powiedzmy ze mam mape tysiac pol na tysiac i 50 tys
> postaci na mapie
> - 4 albo 6 rdzeniowy procek
>
> dzielenie lagranzowskiej petli 50tys malych move'ow
> np na 6 rownloeglych niesynchronizzowanych kawalkow
> powodowac bedzie losowo wypadki
>
> sposoby kolizyjne (z lockami)
>
> -mozna lokowac cala mape ale to raczej zupelnie do niczego,
> -mozna lokowac mape w drobniejszej skali np na poziomie
> pojedynczych pol mapy - jest to jeden ze sposobow ale nie
> umiem ocenic jego praktycznych plusow czy minusow - mozna
> tylko byc pewnym ze tych lokow byloby od cholery (chyba co
> najmniej 50tys na ramke) tak ze nie wiem jak by to dzialalo
>
> sposob bezkolizyjny:
>
> dzielimy mape np na 6 poziomych pasow odleglych od siebie
> o kilka pol np (y: 0-150, 160-310, 320-470, itd)
>
> olewamy lagrangea i iterujemy eulerowsko w 6ciu watkach
> po tych pasach rownolegle, - jest zrownoleglenie, -
> wyszukojemy postaci na mapiei wywolujemy im update;
> czekamy az pasy sie wykonaja po czym w drugim przebiegu
> wykonujemy piec paskow dzielacych tamte duze pasy
>
> wada:
> jest 200 kilo/na watek prostych ale stratnych iteracji
> po mapie w poszukiwaniu postaci (200 kilo takich prostych
> iteracji to jednak raczej nie powinno mam nadziej dobic
> kosztu milisekundy)
>
> zaleta:
> jest bezkolizyjne bez lockow i waitow - raczej by sie chyba
> oplacalo - no ale dokladnie trudno powiedziec, trzebaby zbadac,
> ew zastanowic sie czy nie ma jeszcze jakiegos innego pomyslu)
> - im wiecej rdzeni tym raczej bardziej by sie oplacalo
>
choc dla kilku rdzeni to moze i lepiej lagrangem (z grubsza
eulerem lepiej gdy rozmiar tablicy postaci << rozmiar bloku na
mapie, tutaj jest 50k vs ok 200k czyli wychodzi jakby z grubsza
to samo
czyli w sumie mz paralelizacja tego
update_boty_by_one_thrad()
{
for(int i=0; i<postac_max;i++)
postac[i].update();
}
wygladalaby jakos tak (lagrange):
update_part(int map_y_begin, int map_y_end)
{
for(int i=0; i<postac_max;i++)
if(postac[i].y>=map_y_begin &&
postac[i].y<map_y_end &&
!postac[i].done) // flaga potrzebna dla tych co z
szerokiego pasa przeszly do waskiego i tam juz nie powinny sie ruszac jako
przerobione
{
postac[i].update();
postac[i].done = true;
}
}
update_boty_mt()
{
int threads = get_optimal_no_of_threads_for_mt();
// obliczanie szerokosci 'pasow' podzialu mapy
int caly = map_y/threads;
int waski = 5;
int szeroki = caly - waski;
for(int i=0; i<threads;i++)
new thread update_part(i*caly, i*caly+szeroki);
wait threads;
for(int i=0; i<threads;i++)
new thread update_part(i*caly+szeroki, (i+1)*caly);
wait threads;
}
kod nie taki za przyjemny, (mam nadzieje ze to by dzialalo
bo moze sa jednak jakies bugi w kodzie czy rozumowaniu)
ale rozwazanie jakie za tym stoi mz w miare przydatne
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.11 19:34
- 31.12.11 05:15 M.M.
- 31.12.11 08:00
- 31.12.11 16:58 M.M.
- 02.01.12 09:50 k...@w...pl
- 02.01.12 09:58 k...@w...pl
- 02.01.12 10:05
- 02.01.12 10:24 k...@w...pl
- 02.01.12 10:35
- 03.01.12 08:31 Artur M. Piwko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=