eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingbezkolizyjne paralelizowanie wioskiRe: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
    Date: Fri, 30 Dec 2011 17:51:57 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 58
    Message-ID: <jdktnt$1vc$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jdka2s$1mo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325267517 2028 172.20.26.236 (30 Dec 2011 17:51:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 17:51:57 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.61.128.251
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194562
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > jak ktos z grupowiczow zabieralby sie do parelelizowania
    > wioski?
    >

    czyli zeby jeszcze podsumowac dla konkretnego przypadku

    - powiedzmy ze mam mape tysiac pol na tysiac i 50 tys
    postaci na mapie
    - 4 albo 6 rdzeniowy procek

    dzielenie lagranzowskiej petli 50tys malych move'ow
    np na 6 rownloeglych niesynchronizzowanych kawalkow
    powodowac bedzie losowo wypadki

    sposoby kolizyjne (z lockami)

    -mozna lokowac cala mape ale to raczej zupelnie do niczego,
    -mozna lokowac mape w drobniejszej skali np na poziomie
    pojedynczych pol mapy - jest to jeden ze sposobow ale nie
    umiem ocenic jego praktycznych plusow czy minusow - mozna
    tylko byc pewnym ze tych lokow byloby od cholery (chyba co
    najmniej 50tys na ramke) tak ze nie wiem jak by to dzialalo

    sposob bezkolizyjny:

    dzielimy mape np na 6 poziomych pasow odleglych od siebie
    o kilka pol np (y: 0-150, 160-310, 320-470, itd)

    olewamy lagrangea i iterujemy eulerowsko w 6ciu watkach
    po tych pasach rownolegle, - jest zrownoleglenie, -
    wyszukojemy postaci na mapiei wywolujemy im update;
    czekamy az pasy sie wykonaja po czym w drugim przebiegu
    wykonujemy piec paskow dzielacych tamte duze pasy

    wada:
    jest 200 kilo/na watek prostych ale stratnych iteracji
    po mapie w poszukiwaniu postaci (200 kilo takich prostych
    iteracji to jednak raczej nie powinno mam nadziej dobic
    kosztu milisekundy)

    zaleta:
    jest bezkolizyjne bez lockow i waitow - raczej by sie chyba
    oplacalo - no ale dokladnie trudno powiedziec, trzebaby zbadac,
    ew zastanowic sie czy nie ma jeszcze jakiegos innego pomyslu)
    - im wiecej rdzeni tym raczej bardziej by sie oplacalo










    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: