eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingbezkolizyjne paralelizowanie wioskiRe: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
    Date: Fri, 30 Dec 2011 13:15:39 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 56
    Message-ID: <jdkdhr$c7i$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jdka2s$1mo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325250939 12530 172.20.26.236 (30 Dec 2011 13:15:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 13:15:39 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 87.96.124.174
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194556
    [ ukryj nagłówki ]

    fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > (po tej taniej koli (cola marki cola dwa litry za 1zl)
    > co to ostatnio pije czuje sie jakos dziwnie)
    >
    > chyba najfajniej o paralelizowaniu mozna pomyslec na
    > konkretnych przykladach (a nie mam tych przykladow za
    > wiele - umialby ktos podac jakies dobrze okreslone
    > uklady do sparalelizowania?) Podstawowym przykladem
    > ktory do mnie powraca jest przyklad wioski - 'wioska'
    > nazywam dla uproszczenia program (w c na pc)
    > skladajacy sie z postaci chodzacych po dwuwymiarowej
    > mapie (na ktorej poza postaciami moga byc jeszcze ew
    > jakies przeszkody, domki czy drzewka)
    >
    > chodzi mi o postawienie kwestii czy wioske da sie
    > sparalelizowac ladnie w mtb (multithreadingu
    > bezkolizyjnym zob definicja w poscie 'mt - nazewnictwo')
    >
    > jak ktos z grupowiczow zabieralby sie do parelelizowania
    > wioski?
    >

    realnie to poza samym wielkim movem (calej grupy)
    to jest tam jeszcze grupowy draw a pozatym u mnie
    przynajmniej jeszcze sam blit - i to ew mozna
    by probowac rownoleglic

    1. grupovy move //powiedzmy 20 ms (20 to sporo oczywiscie)
    2. grupowy draw // nie wiem niestety ile ale powiedzmy 5 ms
    3. blit // [pwoedzmy 3 ms

    nie wiem ile zajmuje u mnie sumaryczny draw bo drawy sa
    u mnie splecione z movami na poziomie pojedynczej jednostki

    bigdrawa z blitem mozna oczywiscie bezkolizyjnie
    rozbijac chocby i na tysiac kawalkow (tak sie przynajminej
    mi wydaje), z tym ze jesli mialoby to byc jeszcze
    paralelizowane z bigmovem to zeby nie bylo 'strzepienia'
    (drawy tylko czytaja stan sceny i zmiany danych pod
    drawem nie owocowaly by krytycznymi bledami ale ew
    krotkotrwalymi bledami w obrazie)
    trzebaby robic jakis doublebuffor dla samych movow -
    a to jest mocno burdensome (dirty kode) - no ale costam
    mozna zrobic (powiedzmy ze sciac paralelizacja caly
    drawing do 1 ms)

    pozostaje jeszcze 20 milisekundowy bigmove
    ktorego trudno zrownoleglic ale warto pomyslec

    (prof fir)



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: