  • 1. Data: 2011-09-14 20:11:26
    Temat: Re: bez włożonej karty SIM
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    news:Xns9F6042B00ED46elektronik@localhost.net...
    > Tak mnie naszła refleksja. Nie mogę używać mojej nowej zabawki,
    > kupionej przedwczoraj legalnie, simlock free, która ma tryliard funkcji
    > oprócz telefonowania. Choćby jako mp3 w samochodzie. Mam wpisywać
    > jakieś kody? Czy to nie narusza moich dóbr osobistych? ;)

    Co to za telefon? Powiesz nam?

    Z ciekawości sprawdziłem jak się zachowuje mój iPhone 4
    z systemem operacyjnym w wersji 4.3.3. Włączony bez SIM
    pisze u góry na ekranie "No SIM" ale wszystko co nie
    wymaga połączenia z siecią działa. Można np. otworzyć
    program poczty i czytać/edytować listy offline...

    Mało tego, można SIMa wyjąć w czasie pracy telefonu...
    Momentalnie pojawia się komunikat "No SIM" ale telefon
    kontynuuje pracę offline tak jakby nic się nie stało...

    Do telefonu włączonego bez SIMa można SIMa włożyć
    w czasie pracy, bez wyłączania go i momentalnie pojawia się
    ikona siły sygnału, po jakiejś sekundzie-dwu symbol 3G i za
    następną sekundę nazwa providera, w moim przypadku AT&T.
    Mając simlocka nie mogę sprawdzić jak zadziała wymiana
    karty na inną, z innej sieci, czy tak samo szybko mu pójdzie
    wlogowanie się do innej sieci, ale smiem przypuszczać że
    zmiana SIMa w iPhone4 jest bardzo ładnie obsłużona w iOS.

    p.s.
    Nie pomyliłeś pl.rec.elektronika z pl.misc.telefonia.gsm przypadkiem?

  • 2. Data: 2011-09-14 20:52:38
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-14 22:11, Pszemol pisze:

> [...]
    > wymaga połączenia z siecią działa. Można np. otworzyć
    > program poczty i czytać/edytować listy offline...

    Syfon 4 ma wifi chyba?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-09-14 20:53:49
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

> [...]
    > wymaga połączenia z siecią działa. Można np. otworzyć
    > program poczty i czytać/edytować listy offline...

    Tylko offline? Czyli Wi-Fi też nie działa? Słabiutko.
    To już nawet ów badziewny Huawei, rozdawany przez Play, pozwala bez
    wetkniętej karty SIM przeglądać pocztę i www online. Ale nie martw się, co
    prawda premierę iPhone 5 prze(sz)czekasz uwiązany na smyczy cyrografu z
    AT&T, ale na IPhone 6, w którym być może ten rewolucyjny fiuczer będzie już
    dostępny, pewnie już się załapiesz.

    > Do telefonu włączonego bez SIMa można SIMa włożyć
    > w czasie pracy, bez wyłączania go

    No i...? Przecież to jest funkcja sprzętowa, tak się zachowuje nawet goły
    modem GSM G20/24, instalowany w prostych rejestratorach, bez wymyślnego
    systemu operacyjnego. Czym się tu podniecać?

    JoteR

  • 4. Data: 2011-09-14 21:20:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message

    > Syfon 4 ma wifi chyba?

    Syfon 4 ? :-)))) Tego jeszcze nie słyszałem...
    Wifi ma, ale testowałem w okolicy gdzie nie było routera wifi.
    Chcesz abym przetestował w domciu? Zależy Ci na tej wiedzy?

  • 5. Data: 2011-09-14 21:23:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:j4r498$r11$1@inews.gazeta.pl...

    > Tylko offline? Czyli Wi-Fi też nie działa? Słabiutko.

    Nic takiego nie napisałem. Nie testowałem z wifi.

    > No i...? Przecież to jest funkcja sprzętowa, tak się zachowuje nawet goły
    > modem GSM G20/24, instalowany w prostych rejestratorach, bez
    > wymyślnego systemu operacyjnego. Czym się tu podniecać?

    A podniecasz się? Bo ja nie... Są jednak telefony gdzie nie
    można ani wyjąć ani włożyć SIMa w czasie pracy telefonu.
    W szczególności jedyna Nokia jaką posiadam, 5630, ma
    SIMa zablokowanego tak, że trzeba wyjąć baterię aby go
    wymienić. To gwarantuje że nie da się podmienić SIMa
    w czasie pracy...

  • 6. Data: 2011-09-14 21:31:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > wymaga połączenia z siecią działa. Można np. otworzyć
    > program poczty i czytać/edytować listy offline...

    Taki świeżo wyjęty z pudełka też?

  • 7. Data: 2011-09-14 21:35:51
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-14 23:20, Pszemol pisze:
    > "Grejon" <g...@g...com> wrote in message

    > Syfon 4 ? :-)))) Tego jeszcze nie słyszałem...
    > Wifi ma, ale testowałem w okolicy gdzie nie było routera wifi.
    > Chcesz abym przetestował w domciu? Zależy Ci na tej wiedzy?

    Niespecjalnie. OIDP konfigurowałem Wifi szwagierce i trochę mnie
    zdziwiło, że bez SIMa działa offline.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 8. Data: 2011-09-15 05:13:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Nic takiego nie napisałem.

    Ale zwrotem "offline" sam się podłożyłeś. Nie tylko mnie zresztą.

    > W szczególności jedyna Nokia jaką posiadam, 5630, ma
    > SIMa zablokowanego tak, że trzeba wyjąć baterię

    Czyli czynność niemożliwą do wykonania w iPhone ;->

    JoteR

  • 9. Data: 2011-09-15 13:34:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:j4s1ib$rvv$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale zwrotem "offline" sam się podłożyłeś. Nie tylko mnie zresztą.

    Bo byłem offline, nie będąc w zasięgu żadnego wifi.
    To, że domyślacie się nienapisanego to nie moja wina.

    > Czyli czynność niemożliwą do wykonania w iPhone ;->

    Nie można wyjąć baterii w iPhone? Co ty nie powiesz?
    Jak najbardziej można ją wyjąć... Wystarczy odkręcić
    dwie ozdobne śrubki na dole obudowy. Nie wiedziałeś?

  • 10. Data: 2011-09-15 16:12:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Nie można wyjąć baterii w iPhone? Co ty nie powiesz?
    > Jak najbardziej można ją wyjąć... Wystarczy odkręcić
    > dwie ozdobne śrubki na dole obudowy. Nie wiedziałeś?

    Nie wystarczy. Nie wiedziałeś?
    http://applemobile.pl/artykuly/jak-wymienic-baterie-
    w-iphone-4/
    Ale w iP4 to faktycznie olbrzymi postęp w stosunku do poprzednich wersji, w
    której taka operacja (już pomijając fakt, że niewykonalna dla przeciętnego
    użytkownika) powodowała utratę gwarancji, zmiana wręcz rewolucyjna, sama w
    sobie usprawiedliwiająca przeskok o jeden cały numerek. Być może już w
    wersji 6 najdalej 9 zostanie wprowadzony mechanizm znany z cywilizowanych
    telefonów, z którym poradzi sobie blondynka nawet bez wkrętaków Philipsa ;->

    JoteR