  • 1. Data: 2011-09-14 12:19:41
    Temat: Prośba o porade - mSHELL
    Od: " " <d...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    jakis czas temu, pojawilo sie pytanie na grupie wraz z odpowiedzia. Chodzi o:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/e4976bb351c98227/eb7c721a35b51
    6ba?hl=pl&lnk=gst&q=mshell#eb7c721a35b516ba

    Po wklepaniu kodu z
    http://www.m-shell.net/documentation/library_phone_m
    odule.html#qqs405 i
    uruchomieniu, pojawia sie komunikat:
    *** No such global variable.

    Mam ogromna prosbe o podanie wskazowki, co trzeba jeszcze uzupelnic w skrypcie
    zeby chcial sie uruchomic i oczywiscie dzialac poprawnie.

    Z gory dziekuje.
    Daniel

  • 2. Data: 2011-09-15 06:10:44
    Temat: Re: Prośba o porade - mSHELL
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 14-09-2011 14:19, d...@N...gazeta.pl rzecze:

    > Po wklepaniu kodu z
    > http://www.m-shell.net/documentation/library_phone_m
    odule.html#qqs405 i
    > uruchomieniu, pojawia sie komunikat:
    > *** No such global variable.

    Na 99,9% zapomniałeś dać "use nazwamodułu" na początku.

    Czyli jeśli chodzi o

    // make a one minute call to +41797654321
    if phone.dial("+41797654321", 30000) then
    sleep(60000);
    phone.hangup()
    end

    to daj przed pierwszą linijką

    use phone

    BTW: mShell ma też swoje forum.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-09-16 08:40:13
    Od: " " <d...@g...pl>

    Dominik: wiekie dzieki za wskazowke. Od wczoraj walcze zeby skompilowany plik
    wrzucic do PC przez BT lub e-mail ale jak na razie ... poleglem w walce.
    rzucilem okiem na forum i nie znalazlem podobnego watku.

  • 4. Data: 2011-09-16 11:03:28
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 16-09-2011 10:40, d...@g...pl rzecze:

    > Dominik: wiekie dzieki za wskazowke. Od wczoraj walcze zeby skompilowany plik
    > wrzucic do PC przez BT lub e-mail ale jak na razie ... poleglem w walce.

    Do PC z komórki? Twoja komórka nie obsługuje OBEX?
    U mnie na każdej (Samsung E250, Nokia E50, E51, Benq-Siemens S68)
    działa i czymkolwiek rozumiejącym obex (np. Nautilus czy Obex Commander)
    można wygodnie przeglądać filesytem komórczaka...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-09-16 12:39:38
    Od: " " <d...@g...pl>

> [...]
    > działa i czymkolwiek rozumiejącym obex (np. Nautilus czy Obex Commander)
    > można wygodnie przeglądać filesytem komórczaka...

    Zainstalowalem Obex Commander - polaczyl sie ladnie przez BT, ale podczas
    przegladania C:\ wszystkie katalogi mam puste - zadnych plikow. Dodam ze mam
    zainstalowana aplikacje HackIT i ROMPatcher+ (niby mam zlamanego Symbiana) -
    czy to moze byc przyczyna ze mam w/w problemy?

    Widze w Nokii C:\DATA\Documents (pusty) a mShell siedzi C:\Documents\mShell (z
    tego co mi Nokia pokazuje)

  • 6. Data: 2011-09-16 12:50:54
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 16-09-2011 14:39, d...@g...pl rzecze:

    > Zainstalowalem Obex Commander - polaczyl sie ladnie przez BT, ale podczas
    > przegladania C:\ wszystkie katalogi mam puste - zadnych plikow. Dodam ze mam

    Przekopiuj jakimś lokalnym browserem (np. Y-browser czy czego tam
    używasz) do lokalizacji, do której masz dostęp z zewnątrz (np. E:).
    A najlepiej po prostu na E:\ trzymaj skrypty- w niczym
    to nie wadzi, a dostęp lepszy.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-09-16 20:17:09
    Od: " " <d...@g...pl>

> [...]
    > używasz) do lokalizacji, do której masz dostęp z zewnątrz (np. E:).
    > A najlepiej po prostu na E:\ trzymaj skrypty- w niczym

    Dzieki wielkie za wskazowki. w 95% udalo mi sie operacje zakonczyc sukcesem!
    faktycznie - instalacja pakietu na karcie pamieci rozwiazala problem
    (Y-Browser sie zainstalowal niby ale nie bylo ikonki).

    Przegladajac dokumentacje, znalazlem ciekawa opcje wylaczanie telefonu.

    Wklepalem kod:

    // turn the phone off if it has been idle
    // longer than an hour
    while true do
    if ui.idletime() > 3600 * 1000 then
    system.shutdown()
    end;
    sleep(600 * 1000) // wait for ten minutes
    end

    zakrzyczalo o "global variable" - wiec zaglebilem sie w dokumentacje i
    wpisalem na poczatku use ui, system. Wartosc 3600 zmienilem na 30; a (600*100)
    na (30*100).

    Po uplywie 30 sekund wyskakuje mi komunikat "ExCNotPermitted. Operation not
    permitted by user. Zastanawiam sie co jest nie tak (Nokia z S60v3, wygaszcz,
    zegar na lcd itp)

    Wyslalem Ci maila tez, zeby nie zasmiecac grupy :)

  • 8. Data: 2011-09-19 05:32:15
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 16-09-2011 22:17, d...@g...pl rzecze:

    > Po uplywie 30 sekund wyskakuje mi komunikat "ExCNotPermitted. Operation not
    > permitted by user. Zastanawiam sie co jest nie tak (Nokia z S60v3, wygaszcz,
    > zegar na lcd itp)

    Najpewniej sławetny certyfikat ("za słabe" tzw developer capabilities).
    Czym podpisałeś instalkę m-shell?

    Aha, Nokia i tak już od jakiegoś czasu ma w dupie szarego użytkownika
    telefonu (on jest nie od grzebania, on ma ściągać (najlepiej płatne)
    aplikacje z OVI i za dużo nie myśleć) i porządny certyfikat developerski
    jest w tej chwili nie do zdobycia (pisałem na grupie, wszystkie strony
    oferujące takowy nie banglają- prośba o certyfikat jest "pending").

    Zatem zapewne pozostaje kabelkowe "złamanie systemu".

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-09-19 12:49:13
    Od: " " <d...@g...pl>

    Zatem zapewne pozostaje kabelkowe "złamanie systemu".

    Jakis czas temu nabylem certfikat wraz z programem (OPDD* + signSis.exe) i tym
    podpisywalem soft. Pozniej pomyslalem ze mozna byloby zlamac system w
    telefonie, wiec zastosowalem HackIT z RomPatcher+ (chyba zadzialalo, bo cos
    tam innego nie). Chcialem teraz zainstalowac mShell na karcie pamieci wg.
    Twojej wskazowki i wykrzyczalo o podpis. Podpisalem mShell certyfikatem sprzed
    roku i zadzialalo. Generalnie teraz jest tak ze co chce instalowac musze
    podpisywac starym sposobem.
    Niestety, nie siedze gleboko w temacie Symbiana zeby miec obszerna wiedze.

    Cos polecasz bdb do "kabelkowego" pozbyacia sie "bestii" ?

  • 10. Data: 2011-09-19 12:52:47
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 19-09-2011 14:49, d...@g...pl rzecze:

    > Jakis czas temu nabylem certfikat wraz z programem (OPDD* + signSis.exe) i tym
    > podpisywalem soft. Pozniej pomyslalem ze mozna byloby zlamac system w

    Jeśli już masz stary, "mocny" certyfikat to powinno banglać.
    Tylko weź wersję DC (developer certificate) m-shella.

    --
    Dominik (& kąpany)