  • 1. Data: 2009-12-26 19:23:56
    Temat: bardzo prosze o opinie na temat AF
    Od: "michaaa" <m...@m...com>

    Przesylam 2 linki do testu ktory przeprowadzilem.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/13ffe55b80
    ad2524.html

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4950e73785
    5cd933.html

    Ustawilem aparat na statywie (orientacyjnie w 45st w stosunku do
    fotografowanego podloza). Przyslona ustalona na 2.8 i maksymalny zoom 50mm.
    AF ustawiony na punktowy centralny pomiar. Chcialbym zapytac czy wlasciwie
    ustawilem wszystkie parametry wymagane do przeprowadzenia testu? Jak
    oceniacie wynik? Badaniu poddany tamron z canonem 500d. Z gory dziekuje za
    pomoc.

    pozdr.

    4717 (20091226) __________

    part000.txt - nie mozna zakonczyc dekompresji (mozliwe powody: zbyt mala ilosc
    wolnej pamieci lub miejsca na dysku albo problem z folderami tymczasowymi)

  • 2. Data: 2009-12-26 20:43:57
    Temat: Re: bardzo prosze o opinie na temat AF
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Jak oceniacie wynik?

    Świetnie ! Jest ostro !
    W przeciwieństwie do tych "mydeł":

    http://cafeterianiks.files.wordpress.com/2008/10/mek
    siko-1934.jpg
    http://www.pose-b.com/wordpress/wp-content/uploads/2
    008/11/c-1.jpg
    http://freakshowbusiness.files.wordpress.com/2008/11
    /charliechaplinweugenesmith1.jpg
    http://fotonix.files.wordpress.com/2009/08/bresson1.
    jpg

  • 3. Data: 2009-12-26 21:09:25
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "michaaa" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wlasciwie ustawilem wszystkie parametry wymagane do przeprowadzenia testu?
    > Jak oceniacie wynik? Badaniu poddany tamron z canonem 500d. Z gory

    A ten "obrazek" skąd dorwałeś?

    pzdr
    elm

  • 4. Data: 2009-12-26 21:11:38
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    mg wrote:

    > Świetnie ! Jest ostro !
> [...]

    hehe

    Tmek

  • 5. Data: 2009-12-26 23:13:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "michaaa" napisał
> [...]
    > wlasciwie ustawilem wszystkie parametry wymagane do przeprowadzenia testu?
    > Jak oceniacie wynik? Badaniu poddany tamron z canonem 500d. Z gory

    Wygląda OK.

    adam

  • 6. Data: 2009-12-27 07:11:49
    Od: "michaaa" <m...@m...com>

    > A ten "obrazek" skąd dorwałeś?
    >
    > pzdr
    > elm

    test jest dostepny tutaj http://focustestchart.com/focus21.pdf

    natomiast przy okazji wczorajszych poszukiwac udalo sie trafic na bardziej
    zaawansowana wersje http://regex.info/blog/photo-tech/focus-chart

    pozdr.

  • 7. Data: 2009-12-27 16:14:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Dez., 20:23, "michaaa" <m...@m...com> wrote:
> [...]
    > ustawilem wszystkie parametry wymagane do przeprowadzenia testu? Jak
    > oceniacie wynik? Badaniu poddany tamron z canonem 500d. Z gory dziekuje za

    takie testy sa d.d.

    zobaczylem obie tablice.
    obiektyw ma tendencje do lekkiego FF ( nie tak malego , nie wiem m z
    jakiej odleglosci robiles ten test )
    czyli ostrzy za krotko.

    abys mogl sobie wyrobic poglad to zrob co najmniej 10 zdjec tej
    tablicy w takiej samej pozycji aparatu i obiektywu , a przed kazdym
    zdjeciem lekko rozostrz.
    ocen jaka jest srednia odchylka - czy raz za krotko , raz za dlugo ,
    ale wyniki oscyluja wokol kreski

    czy tez moze wiekszosc za krotko , albo za dlugo.
    w zasadzie niewiele mozesz zrobic poza przyjeciem wynikow do
    wiadomosci.

    Z jakiej odleglosci robione ?

  • 8. Data: 2009-12-27 18:01:47
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    XX YY wrote:
    > takie testy sa d.d.

    ...chocby dlatego, ze srodkowy czujnik AF nie musi znajdowac sie idealnie
    w centrum kadru, poza tym on rowniez ma jakies wymiary.

    --
    KILu