  • Data: 2014-03-13 00:06:59
    Temat: Re: [bardzo OT] nowy czynnik chłodniczy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Mar 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Gotfryd,

    > Nie działa. Jedyne migotanie na podobnej częstotliwości widziałem na
    > monitorze 1024x768i (93Hz interlaced) na wzorku szarym złożonym z
    > czarno-białej szachownicy.

    Patrzyłeś *na wprost*?
    93Hz interlaced to raptem ~41Hz, więc rzeczywiście obserwowalne
    obszarem oka o największej rozdzielczości.
    Ale najkrótsze czasy reakcji oko ma daleko od osi - i jest
    tam sporo ponad 100Hz.
    No chyba że to kwestia wady wzroku, wąskiego pola widzenia.

    > W filttrze wejściowym jest pojemność kilkaset nF ledwie.

    Jasne.
    Z bodaj 5 sprawdzanych naraz "żarówek" tylko jedna miga,
    daje doskonale widoczną interferencję z podglądem filmu
    na fotoaparacie. Dwie firmowe i dwie inne "noname"
    (bez opisu) mają filtrowanie wystarczające, aby to
    10Hz dudnień było niewidoczne również na aparacie.

    pzdr, Gotfryd