  • Data: 2012-10-17 23:57:06
    Temat: Re: badania techniczne za tanie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 09:35:57 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > dodajmy, że wyposażenie takiej stacji kosztuje kupę kasy i trzeba dobrze
    > skalkulować czy jest opłacalne zakładanei kolejnej.

    Ogromny przyrost ilości stacji w mojej okolicy sugeruje, że jednak 100zł za
    badanie to nadal "złoty interes" i nadal opłaca się stawiać stację często
    kilkaset metrów od już istniejącej.
    Dodam że nie kojarzę żądnej SKP co to upadła i ją zlikwidowano, a na pewno
    takich przypadków jest znacznie mniej niż SKP nowootwieranych.

    I nie mówię nawet o stacjach przywarsztatowych, które nastawione są na
    naganianie klienta w stronę warsztatu i mogą sobie być teoretycznie
    deficytowe, a o samodzielnych SKP niesparowanych z żadnym warsztatem.

    Chociaż oczywiście poza tym, że robienie badań za 100zł to złoty interes,
    to robienie ich za 200zł będzie jeszcze bardziej złotym interesem i trudno
    się dziwić że próbuje się to forsować.

    Nie bardzo też rozumiem jak można sądzić że rzetelność badań się poprawi po
    zwiększeniu ceny. Jak dla mnie oczywiste jest że rzetelność badań może się
    jedynie zmniejszyć po wzroście cen.
    Klient więcej płaci, to klient więcej wymaga, a klient wymaga jak najmniej
    rzetelnego badania.
    O ile teraz diagnosta teoretycznie "ryzykuje" przepuszczając niesprawne
    auto dla 100zł, to będzie 2x bardziej skłonny żeby tak ryzykować dla 200zł.
    Pamiętajmy że konkurencja między SKP odbywa się w stronę kto mniej się
    czepia i u kogo przegląd trwa krócej i są mniejsze kolejki.

    Oni puszczają rozpadające się samochody nie dlatego że lubią, a dlatego że
    im stacja bardziej "tolerancyjna" tym ma więcej klientów.

    Jak dla mnie to ceny każde SKP powinno ustalać absolutnie dowolnie - jak
    chce niech bierze 1000zł, jak chce niech bierze 30zł. Klient zadecyduje, a
    rynek sprawę ureguluje.
    O zmowę cenową się nie boję, bo przy tej ilości SKP po prostu nie dadzą
    rady się dogadać tak żeby żaden się nie wyłamał - no chyba że zaczną sobie
    na wzajem stacje podpalać.

    Rzetelność nadal będzie marna, ale przynajmniej ceny normalne.