  • Data: 2024-08-13 17:37:27
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.08.2024 o 12:24, PiteR pisze:
    > in <news:2ff25ba5-e84d-43ea-aaa5-bedb2947a25c@hootervil
    le.invalid>

    > nocusz szkoda
    >
    > mój flagowy pomysł
    >
    > nr1 dodatkowy zbiorniczek płynu od wycieraczek z kwasem siarkowym
    > i rurki wyprowadzone w okolicy zegarów. Zadziałanie alarmu podaje
    > napiecie na pompkę.

    Zamiast kwasu siarkowego dałbym ninhydrynę. Natychmiast po popryskaniu
    nie ma żadnego efektu, po pół godzinie ryj wygląda jak pomalowany
    fioletowym tuszem. To wybarwia skórę, nijak tego zmyć, trzeba poczekać,
    aż skóra się naturalnie złuszczy.
    Pomysł wypróbowany wiele lat temu. W akademiku ktoś podbierał płyn po
    goleniu,wówczas bardzo modny, z jachtem na butelce. Z Peweksu. Do pustej
    butelki po płynie trochę roztworu ninhydryny. I wszystko jasne ;-)

    Paweł