    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto zamiast ztm
    Date: Tue, 05 Jul 2011 08:20:22 +0200

    W dniu 04.07.2011 16:17, Jakub Witkowski pisze:

    > Licząc uczciwie i dla siebie, z realnych kosztów jakie mam, zszedłem w
    > okolice 700 zł/mc
    > przy przebiegu rzędu 15kkm, na LPG. Ale nawet przy 3kkm/rok nie chce
    > jakoś wyjść mniej niż 400-500.

    Hmm, policzmy jak to wyjdzie u mnie... 2 lata... 3500 zakup, 1200
    zawieszenie i parę dupereli, 1200 hamulce i asekuracyjnie rozrząd, 320
    alternator, 300 akumulator, 400 opony, 2x450 ubezpieczenie... Przy około
    160zł miesięcznie za paliwo wychodzi mi około 485zł miesięcznie przy
    około 10'000km/rok. Aczkolwiek teraz większość kosztownych ale i
    "długoterminowych" napraw/wymian mam za sobą (tylne hamulce, rozrząd,
    alternator, zawieszenie też mam nadzieję mi przy mojej jeździe wytrzyma
    conieco) więc mam nadzieję, że teraz to będzie spadać, ale nie
    spodziewam się, że zejdę dużo poniżej 400zł. Chyba że spełni się wariant
    optymistyczny (małe szanse, ale może...) i samochodzik pojeździ jeszcze
    z 10 lat (tyle alternator, rozrząd i tylne hamulce powinny wytrzymać) i
    nic "grubego" nie wyskoczy, ale i wtedy nie liczę na zejście poniżej 300zł.

    Przy czym moje podejście do samochodu jest czysto utylitarne: mam w
    nosie jak wygląda - ma być tylko sprawny technicznie. Przykład: jeśli
    rdzewieje coś istotnego konstrukcyjnie, to naprawiam, ale jeśli
    rdzewieje kawałek blachy niemający znaczenia konstrukcyjnego to najwyżej
    maznę go jakąś farbą "na rdzę" w dowolnym dostępnym akurat pod ręką
    kolorze, a jak się zrobi dziura to szpachluję lub zalepiam jakimś kitem
    epoksydowym, więc u mnie odpadają koszta wszelkich prac lakierniczych ;->