  • Data: 2013-08-16 23:32:00
    Temat: Re: auto dla przyjemności
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/14/2013 5:57 PM, p47 wrote:
    > Zamierzam kupić auto głównie "dla przyjemności".
    > Oczywiście będę je także wykorzystywać do przemieszczania się, przede
    > wszystkim po mieście, ale oczekuję od niego głównie komfortu i
    > przyjemności z użytkowania. Spodziewany przebieg roczny ok 5-6 tys km.
    > Zamierzam, kupić pojazd używany, choć najlepiej niespecjalnie stary.
    > Nieco się obawiam zakupu samochodu z drugiej (oby!) reki, bo przez
    > ostatnie> 40 lat miałem jedynie samochody z salonu.
    > Na mojej liście czołowe miejsca zajmują Lancia Thesis, Citroen C6 i z
    > bardziej użytkowych Fiat Croma i Nissan Maxima.
> [...]

    Ooo dokładnie moje klimaty - w końcu ktoś mnie zrozumie ;)

    Na szybko moja lista aut co "chciał bym mieć" (na raz, wszystkie):

    -Vel Satis Initiale 3.5 ph2

    http://carsfolia.com/data_images/models/renault-vel-
    satis/renault-vel-satis-07.jpg
    Nieziemskie auto polecam, jedno takie kupiłem (nie do mojej jazdy,
    ale ph1 initiale 3.5) cisza w trakcie jazdy, silnik troszkę bardziej
    słychać niż w safrane, ale generalnie ciszej, do 200km/h cisza.
    Nieziemska stabilność przy każdej prędkości (do 230km/h ;) ) ale
    fakt przejechania po dziurze czuć.
    Minus: jednak kiepskie audio (w najwyższej wersji) - trzeba pogrzebać.

    -Safrane Initiale/Baccara Biturbo

    http://www.youtube.com/watch?v=55HOM470Q-Q&t=3m48s
    Niby technologia zawieszeń jak Porshe Panamera,
    tylko sporo cichsze w środku i w 4x4 kop podobny jak
    te słabe porsche ale odpada - zabytek ;)
    serwisować się tego nie daje i kupić ładnego już też nie bardzo.

    -Lancia Thesis

    http://img2.netcarshow.com/Lancia-Thesis_2002_1024x7
    68_wallpaper_37.jpg
    nie znam, ale było na mojej liście :)
    (Lancia k jeździła baaaaaardzo ok, choć do francuza brakowało)

    -Lancia Thema 2012

    http://img2.netcarshow.com/Lancia-Thema_2012_1024x76
    8_wallpaper_37.jpg
    Pożyczyłem to sobie na tydzień pod nazwą handlową "Chrysler 300, 2012"
    i zrobiłem ~2000mil, prawie jak Vel Satis, ale jednak nie to.
    trochę jak BMW E38 tylko nowsze, ekrany dotykowe wielkie, radia
    satelitarne, dobre, naprawdę dobre audio.
    wersja 3.6 296koni, zbiera się jak Vel Satis, trakcja działa ok.
    chyba nawiewy były głośne - ale nie bez przesady. Deska obszyta skórą
    fajnie to wyglądało (w przeciwieństwie do Chrysler 300 prze 2012 -
    tamto to po prostu amerykański złom - tu widać pozytywny wkład "fiata").
    Z tym że szału nie ma, elektronika jest na poziomie francuza 10lat
    wcześniej. (a ma odpalanie z kluczyka, za to nie znalazłem opcji
    wentylacji postojowej z timerem, bagażnik chyba na siłownikach był)

    -VW Phaeton W12

    http://www.youtube.com/watch?v=pdtUaET8bqU
    Obłęd, auto z kategorii must have. kropka :) kiedyś kupić jednego
    i zrobić co najmniej 30kkm.

    -Citroen C6

    http://www.youtube.com/watch?v=0XWDvabpGpc
    http://www.listadecarros.com/wp-content/uploads/2012
    /07/Citroën-C6-2012-101.jpg
    następne obłędne - must have, gdybym trafił 3.0pb to bym kupił (zamiast
    starego BMW7).

    -Maserati Quattroporte 2004...2012

    http://www.netcarshow.com/maserati/2004-quattroporte
    /1024x768/wallpaper_15.htm
    http://img2.netcarshow.com/Maserati-Quattroporte_200
    4_1024x768_wallpaper_1f.jpg
    http://img2.netcarshow.com/Maserati-Quattroporte_200
    4_1024x768_wallpaper_07.jpg
    Staniało strasznie, może by i kupić ? będzie odrobinę szybsze
    od Vel Satis - bo to V12 ;) (ale bez przesady ;) )

    -Nissan Maxima

    Jeździłem w 2011, koło 3000mil, nie to, tutaj nie pasuje
    może i fajnie jeździ, skrzynia bez przełożeń rewelacja
    ale daleko do innych z tej listy. (prawie dogonił safrane).

    -Fiat Chroma

    Nie jeździłem, ale podobno jak opel insiginia - nie pasuje tutaj.
    coś jak Rover75 ponoć, prawie prawie - ale nie to.

    OK, jeszcze co można by brać pod uwagę:

    -BMW 5 GT (tylko drogo, to może włoski widelec - Maserati Quattroporte?)
    Podobno jak francuz ;)

    -BMW 7 E65 760 v12
    to jest tanie, zwłaszcza v12 bo gazu nie idzie tanio założyć (direct
    injection).
    zawieszenie już aktywne (tylko v12), auto ciche - z tym silnikiem już
    szybsze od Vel Satis (V8 podobne).

    -Mercedes W220 S600 / CL600 v12
    tylko 600, tylko S albo CL (z tamtych lat)- "zawieszenie francuskie"
    Acive Body Control, nie żadne airmatic ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0

    -Lexus LS430 / LS600 ?