    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: asynchroniczne CPU
    Date: Fri, 16 Feb 2024 22:31:00 +0100

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > Dopiero teraz obejrzałem, świetny materiał. Naprawdę facet ma niesamowitą
    > wiedzę a to juz kolejny odcinek jego ktory oglądam.
    > A tak w nawiązaniu do finansów z filmu o diodzie to wiecie dlaczego takich
    > procków nie ma? :(
    > 3 razy szybsze 2 razy mniej prądu 5 razy droższe (bo chyba 5 razy więcej
    > czasu można tak przemnożyć) jak padło na przykładzie pentium to niestety z
    > księgowymi on przegrał.

    Nie do końca, bo przecież rzeczy droższe ale lepsze, też mają swoje miejsce
    na rynku. Po prostu ten dłuższy czas opracowywania to nie tylko koszt, ale
    też czas, w którym konstrukcje synchroniczne zdążą już dogonić tę wolno
    opracowywaną konstrukcję asynchroniczną i zniwelować jej zalety.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/