  • Data: 2015-01-07 09:38:59
    Temat: Re: arduino sensor
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 07.01.2015 um 02:05 schrieb Tornad:

    > Pomysl przedni. Napisz tylko jaka kamere miales na mysli. Czy to moze byc zwykly
    aparat formatu np 6 x 9 czy sprzet bardziej zaawansowany? Jaki? I czy on pozwoli
    uzyskac ciag impulsow, ktory bedzie ten naciag druta regulowal? Mysle ze nie. Ale do
    kontroli dzialania urzadzenia, zapewne bedzie niezly.
    > Pzdr
    > tornad

    Chodzi ci o jeden punkt na drucie, czy o cały drut? Jeden punkt to jest
    bardzo prosta sprawa, oświetlasz linią (np. laser z soczewką
    cylindryczną, komercyjnie za jakieś 80EUR, samoróbka to 10zł ;-)) po
    skosie i obserwujesz z innego skosa kamerą. Jak się uprzesz, to będziesz
    miał 200-240 fps. Przetwarzanie też sprawa prosta, robisz prosty próg
    jasności i dalej albo COG, albo krawędż. Tak do 1mm dokładności
    dojdziesz. Przy większych dokładnościach (nawet do 5mikro) potrzebna
    jest lepsza optyka i będzie drożej. Jak chcesz cały drut, to też się da,
    np. oświetlenie równomierne z dołu i kamera z góry, może być po skosie.
    Teraz szukasz cienia drutu. Kwestia jego grubości, jak jest cienki, to
    musisz uważać z oświetleniem, musi być dobre, najlepiej z polaryzatorem.
    Jak chcesz jeszcze szybciej, to potrzebujesz szybkiej kamery. Mogę ci
    załatwić. Są drogie, ale możesz mierzyć nawet 20k fps i <<1ms delay. Te
    kamery potrafią mierzyć trajektorię pocisków i rakiet naddzwiękowych ;-)

    Waldek