  • 61. Data: 2009-09-16 06:59:37
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > to dodaj sobie jeszcze do terytorium POlski pas wod przybrzeznych ,
    > ktory rozciaga sie 12 mil rownolegle do podstawowej lini brzegowej
    > ( a , ktorego na cytowanej mapce nie pokazano) i zobaczysz ze region
    > kaliningradzki tez jest polozony na wschod od polnocnych rejonow
    > POlski..

    Sorry, ale trzeciorzęd skończył się jeszcze zanim powstała Rosja :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 62. Data: 2009-09-16 10:51:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" h8p1h0$b5t$...@n...onet.pl

    > Bardzo 'inteligentna' odpowiedź. Cóż... po raz kolejny dowodzisz, ze
    > podejmowanie z Tobą jakiejkolwiek dyskusji nie ma sensu.

    Nie rozumiem, jak można poważnie potraktować propozycję zamiany obiektywu na wizjer.
    :)

    Wracając do panoramy -- ja (nie mając pod ręką szerokokątnego) ratowałem się
    panoramą. :)
    I to ma sens -- w odróżnieniu do wizjera w roli obiektywu. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2009-09-16 11:14:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 12:51, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    panoramą. :)
    > I to ma sens -- w odróżnieniu do wizjera w roli obiektywu. :)

    dlaczego ratowalem ?

    w zdecydowanej wiekszosci przypadkow robienie panoramy prowadzi do
    lepszych wynikow niz przy uzyciu obiektywu szerokatnbego - o ile tylko
    warunki ruchowe na ro pozwola.

    powiedzialbym na odwrot - dlaczego ludzie ratuja sie obiektywami
    szerokokatnymi zamiast robic panoramy , wszedzie tam gdzie to
    mozliwe ?

  • 64. Data: 2009-09-16 11:23:08
    Od: "agata" <a...@o...pl>

    > powiedzialbym na odwrot - dlaczego ludzie ratuja sie obiektywami
    > szerokokatnymi zamiast robic panoramy , wszedzie tam gdzie to
    > mozliwe ?

    a jaki program Panowie polecą do robienia panoram, przede wszystkim panoram.
    najlepiej darmowy
    i może wpadł Wam w oczy łopatologiczy przewodnik robienia dobrych panoram w
    necie ?
    proszę o linka.
    dzięki

  • 65. Data: 2009-09-16 11:58:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "agata" h8qhtn$9dv$...@n...mm.pl

> [...]
    najlepiej darmowy
    > i może wpadł Wam w oczy łopatologiczy przewodnik robienia dobrych panoram w necie ?

    Ja robię w PSie. :) Jak PS robi panaoramę? Ano wczytuje kilka sztuk,
    proponuje kilka możliwości łączenia i daje po 5 minutach myślenia
    (z 2 sztuk branych prosto z C 450 D; 2 GHz na 2 cory; CPU -- Intel
    7300) panoramę... :) Cód, miud... (albo na odwrót) ;)

    Aja chcę taką na przykład panoramę:

    ______________________________
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | ________ |
    | | | |
    | | | |
    | | 300 mm | |
    | |________| |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | 70 mm |
    |______________________________|

    Oczywiście proporcje kątowe nie takie, ale zasada taka. :)
    Inna GO, inna rozdzielczość wewnątrz a inna na zewnątrz... :)
    Ale ,,fotkę'' można strzelić. :)

    Panorama klasyczna:

    9 fotek da raptem nieco ponad 5-ciokrotne powiększenie
    (2.33 do kwadratu, bo w 33% fotki się pokryją)

    panorama powyższa:

    2 fotki dać może aż 18-stokrotne powiększenie
    (4.28 do kwadratu)

    z zachowaniem tej samej rozdzielczości wewnątrz kadru. :)

    Co więcej -- w klasycznej panoramie mamy skakanie z rozdzielczością -- obiektyw
    rysuje ostro w centrum, a im dalej od tegoż centrum, tym gorzej z ostrością...
    Przy 3 na 3 mamy 9 ,,ośrodków'' ostrości. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2009-09-16 18:27:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    agata wrote:

> [...]
    > panoram. najlepiej darmowy
    > i może wpadł Wam w oczy łopatologiczy przewodnik robienia dobrych

    Hugin. Najlepszy z darmowych i wogole niezły, choć niekoniecznie user
    friendly ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj