  • 1. Data: 2012-01-02 12:13:20
    Temat: antna DVB-T
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    szybkie ale nie koniecznie proste pytanie,
    jest sobie taka antena:
    http://allegro.pl/mala-antena-dipol-dvb-t-ze-wzmacni
    aczem-lna-177-i2018009821.html
    można do niej zakupić zasilacz z regulowanym napięciem wyjściowym - czy taki
    zestaw będzie działał?
    czy ten wzmacniacz jest regulowany i zapewni regulację wzmocnienia przy
    zmianach napięcia? bo na obudowie pisze jedynie 12V...

  • 2. Data: 2012-01-02 12:21:53
    Temat: Re: antna DVB-T
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    aczem-lna-177-i2018009821.html
    > można do niej zakupić zasilacz z regulowanym napięciem
    > wyjściowym - czy taki zestaw będzie działał?

    A co chcesz tym osiągnąć? Zmieniając napięcie zasilania
    pewnikiem zmieniasz też punkty pracy elementów. Nie sądzę
    żeby to był dobry sposób regulacji wzmocnienia :-). Swego
    czasu próbowałem czegoś podobnego u klienta, kupił
    wzmacniacz (bodajże Badmoru), który regulowało się właśnie
    zmianą napięcia. Pamiętam że badziewie nieprzeciętne to było
    :-).

    > czy ten wzmacniacz jest regulowany i zapewni regulację
    > wzmocnienia przy zmianach napięcia? bo na obudowie pisze
    > jedynie 12V...

    Ten na pewno nie jest regulowany. Jak napisałem wyżej,
    odradzam Ci regulację wzmocnienia zmianą napięcia zasilania
    :-). Regulacja wzmocnienia całego takiego wzmacniacza odbywa
    się najczęściej poprzez wprowadzenie regulowanego tłumienia
    między stopniami lub na wejściu.

  • 3. Data: 2012-01-02 12:24:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 13:13:20 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

> [...]
    aczem-lna-177-i2018009821.html
    > można do niej zakupić zasilacz z regulowanym napięciem wyjściowym - czy taki

    Wszystko to można tylko po co? Powiedz gdzie mieszkasz to ci podpowiemy
    tańsze i lepsze rozwiązanie :)
    Ten reg. zasilacz i wzmacniacz jest na 99% zbyteczny.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-01-02 12:27:27
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > :-). Regulacja wzmocnienia całego takiego wzmacniacza odbywa się
    > najczęściej poprzez wprowadzenie regulowanego tłumienia między stopniami
    > lub na wejściu.

    to wiem, cholera mnie bierze gdy muszę włazić na dach, żeby pokręcić
    potencjometrem (tak potencjometrem) bo sygnał za silny...

    no to jak uzyskać regulację wzmocnienia przy telewizorze a nie na dachu?
    może są jakieś gotowe anteny to zapewniające? widziałem kiedyś taki zestaw z
    regulacją przy zasilaczu i jakoś to działało...

  • 5. Data: 2012-01-02 12:35:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 13:27:27 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

    > to wiem, cholera mnie bierze gdy muszę włazić na dach, żeby pokręcić
    > potencjometrem (tak potencjometrem) bo sygnał za silny...
    LOL... po co wzmacniacz jak masz potrzebę redukcji jego wzmocnienia? Daj
    wzmacniacz o mniejszym wzmocnieniu :)

    > no to jak uzyskać regulację wzmocnienia przy telewizorze a nie na dachu?
    > może są jakieś gotowe anteny to zapewniające? widziałem kiedyś taki zestaw z
    > regulacją przy zasilaczu i jakoś to działało...
    Daj np. regulowany płynnie tłumik diodowy. Albo stały dobrany tłumik
    oporowy. Jak bedziesz kombinował przy zasilaniu zwmacniacza to oprócz
    ewent. zniany wzmocnienia popsujesz kilka innych parametrów a przede
    wszystkim poziom zniekształceń intermodulacyjnych.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2012-01-02 12:36:16
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > to wiem, cholera mnie bierze gdy muszę włazić na dach,
    > żeby pokręcić potencjometrem (tak potencjometrem) bo
    > sygnał za silny...

    A co w tym dziwnego że potencjometrem?
    Nie prościej zmierzyć sygnał z anteny, dobrać wzmacniacz o
    odpowiednim wzmocnieniu i raz to zamontować?

    > no to jak uzyskać regulację wzmocnienia przy telewizorze a
    > nie na dachu?

    Jeśli nie przesterowujesz wzmacniacza przy antenie za silnym
    sygnałem to przecież możesz zamontować regulowany tłumik
    przy TV. Tylko nie bardzo wiem co Ty w ogóle chcesz
    osiągnąć?

    > może są jakieś gotowe anteny to zapewniające?

    Są. Np Televes robi anteny z "inteligentnym" wmacniaczem.
    Kosztują ok 250-300 zł. Wzmacniacza możesz nie zasilać,
    wtedy robi jako symetryzator, albo zasilić i wtedy pracuje
    jak wzmacniacz z regulowanym wzmocnieniem. Automatyka nie
    pozwala mu przekroczyć max. poziomu wyjściowego, a co za tym
    idzie nie przesterujesz go :-). Przynajmniej teoretycznie
    ;-)

    > widziałem kiedyś taki zestaw z regulacją przy zasilaczu i
    > jakoś to działało...

    Z naciskiem na JAKOŚ ;-)

  • 7. Data: 2012-01-02 12:44:36
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > A co w tym dziwnego że potencjometrem?

    nie pamiętam już dokładnie, ale ten potencjometr był zamontowany między
    anteną, a wejściem wzmacniacza... nieco dziwnie chyba? ale działał... taki
    model mają w cyfronice ;o).

  • 8. Data: 2012-01-02 12:46:05
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    to jakbyś jeszcze mógł powiedzieć mi (za co jestem wdzięczny) jaki wariant
    jest lepszy:
    1. krótka antena duży wzmacniacz
    2. długa antena mały wzmacniacz?

  • 9. Data: 2012-01-02 13:05:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    > to jakbyś jeszcze mógł powiedzieć mi (za co jestem wdzięczny) jaki
    > wariant jest lepszy:
    > 1. krótka antena duży wzmacniacz
    > 2. długa antena mały wzmacniacz?

    Może kieruj się wartością zysk a nie długość. Długość podobno nie jest
    najważniejsza :)
    Lepiej dać silną antenę mały wzmacniacz - po co wzmacniać szumy?
    Popatrz na http://telewizja-cyfrowa.com/antena_dvb_t.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2012-01-02 13:42:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 13:46:05 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

    > 1. krótka antena duży wzmacniacz
    > 2. długa antena mały wzmacniacz?

    jeszcze dłuzsza antena - brak wzmacniacza :)
    --
    Jacek